25 października 2019 roku Facebook rozpoczął testy zakładki z newsami ze świata. Jak czytamy na stronie biura prasowego, z „Wiadomości” mogą już korzystać mieszkańcy Stanów Zjednoczonych.
Czytaj więcej: Facebook chce wprowadzić oddzielną zakładkę z informacjami ze świata
Jak czytamy dalej, podczas rozmowy z Mathiasem Döpfnerem, europejskim CEO Ringer Axel Springer, Mark Zuckerberg tłumaczył, że jego firma chce się konsultować z wydawcami z całego świata i dzielić swoimi pomysłami. W sierpniu 2019 roku informowaliśmy na PRoto.pl, że Facebook planuje również zatrudnić doświadczonych dziennikarzy, którzy mają nadzorować zakładkę.
Po rozmowach z wydawcami serwisów informacyjnych, serwis społecznościowy postanowił dodać do zakładki pięć działów:
– Today’s Stories, czyli najważniejsze historie dnia, wybrane przez dziennikarzy
– Personalization, czyli newsy proponowane przez algorytm na podstawie wcześniejszych czytanych treści
– Topic sections, czyli podzakładki z newsami dotyczącymi konkretnych tematów takich jak biznes, rozrywka, zdrowie, nauka i sport
– Your Subscriptions, czyli opcja dla użytkowników subskrybujących płatną wersję zakładki
– Controls, czyli miejsce na treści, których użytkownik nie chce oglądać
Czytamy, że w „Wiadomościach” będzie można sprawdzać newsy od wydawców z czterech kategorii: ogólnych, lokalnych, tematycznych i zróżnicowanych tematycznie. Każdego wydawcę będzie można znaleźć w „News Page Index”. Będzie on musiał również przestrzegać zasad Facebooka dotyczących m.in. dezinformacji, mowy nienawiści, clickbaitów i botów. (ak)