sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook rozwija możliwości zakupowe

Facebook rozwija możliwości zakupowe

Facebook zamierza ułatwić klientom robienie zakupów w swoich aplikacjach, a sprzedawcom – docieranie z produktami do zainteresowanych osób. Mark Zuckerberg zapowiedział nowe rozwiązania, takie jak wizualne wyszukiwanie przedmiotów na Instagramie.

Sposób robienia zakupów zmienia się od lat, jednak znacząco wpłynęła na niego pandemia – pisze Facebook na stronie swojego biura prasowego. Okazuje się, że 1/3 klientów zamierza spędzać mniej czasu w sklepach stacjonarnych nawet po jej zakończeniu, a prawie 3/4 badanych potwierdziło, że Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp są dla nich źródłem inspiracji zakupowych.

Sprzedawcy w wybranych krajach już niedługo będą mogli sprzedawać swoje towary w sklepach na WhatsAppie oraz w Marketplace – informuje serwis.

Klienci natomiast znajdą na Instagramie więcej informacji o produktach – rozbudowane zostaną bowiem oceny i recenzje w serwisie. Pojawią się m.in. zdjęcia i filmy od społeczności. Te zmiany mają pomóc klientom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych, a firmom umożliwić pozyskanie informacji, czy ich produkty spełniają oczekiwania kupujących.

Na Instagramie ma pojawić się także możliwość wyszukiwania podobnych produktów do tych pokazanych na zdjęciach. Serwis zacznie niedługo testy wyszukiwarki wizualnej opartej na sztucznej inteligencji – po dotknięciu produktu będą mogli wyszukać podobne rzeczy. Czytamy dalej, że w przyszłości portal chce też umożliwić ludziom robienie zdjęć aparatem w celu wyszukiwania podobnych przedmiotów. Serwis twierdzi, że takie wyszukiwanie wizualne poprawi jakość zakupów na urządzeniach mobilnych.

Czytamy także, że 2/3 kupujących online twierdzi, że chce wirtualnie przymierzyć produkty w zaciszu swojego domu. Pomóc w tym mają rozwiązania z zakresu rozszerzonej rzeczywistości – Facebook zapowiada ułatwienia dla marek i nowe narzędzia, które pozwolą im na umieszczanie katalogów produktów AR w reklamach, które automatycznie wyświetlą użytkownikom proponowane produkty na podstawie zainteresowań. Facebook testuje także rozwiązania takie jak przenoszenie klientów w ramach sklepu tam, gdzie – biorąc pod uwagę ich dotychczasowe zachowania – najchętniej dokonują zakupu. Serwis w przyszłości ma też sprawdzać, jak pomóc markom w personalizacji reklam i oferowaniu wybranym kupującym odpowiednich ofert lub promocji. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj