Facebook pracuje nad wprowadzeniem zmian, które mają zapewnić użytkownikom większe bezpieczeństwo danych. Serwis reaguje na nowe przepisy dotyczące ochrony prywatności, a także na rozwój działań marek Apple i Google w kontekście zbierania informacji o użytkownikach.
Jak czytamy na stronie serwisu, zmiany są szczególnie istotne dla reklamodawców. Facebook deklaruje, że nie rezygnuje z personalizowanych ofert docierających do użytkowników. Podkreśla, że dzięki zbieraniu danych możliwe jest trafniejsze i tańsze dopasowanie reklam do konkretnych odbiorców.
W komunikacie serwisu czytamy, że wprowadzane technologie mają pozwolić na personalizowanie reklam i raportowanie wyników reklamodawcom, jednocześnie ograniczając wykorzystanie indywidualnych danych użytkowników.
Serwis od zeszłego roku wraz z wybranymi partnerami testują rozwiązanie, które wykorzystuje technologię zwiększającą prywatność, zwaną bezpiecznymi obliczeniami wielostronnymi. Dzięki temu reklamodawcy mogą zrozumieć, jak działają ich kampanie, a serwis ogranicza informacje, które może zapamiętać reklamodawca lub Facebook.
Facebook przekazuje też, że testuje aplikacje, która umożliwi poprawę wrażeń użytkowników dotyczących reklam, ale będzie przetwarzać dane lokalnie na urządzeniu, a nie wysyłać je do zdalnego serwera lub chmury.
Facebook pisze, że udoskonalane technologie będą szeroko dostępne dla reklamodawców w przyszłym roku.
Serwis społecznościowy deklaruje także, że nowe rozwiązania nie uderzą w małe firmy, które do tej pory korzystały z narzędzi reklamowych Facebooka, by docierać do potencjalnych klientów. W najbliższej przyszłości zostaną przeprowadzone konsultacje, które mają zapewnić firmom korzystanie z personalizowanych reklam, a użytkownikom – ochronę danych.
Jak wyjaśnia w wywiadzie dla The Verge Graham Mudd, VP of Product Marketing w Facebooku, w fazie testów są rozwiązania oparte na szyfrowaniu informacji, co pozwoli zwiększyć prywatność użytkowników. (ap)