sobota, 9 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook rozwija technologie zwiększające prywatność

Facebook rozwija technologie zwiększające prywatność

Facebook pracuje nad wprowadzeniem zmian, które mają zapewnić użytkownikom większe bezpieczeństwo danych. Serwis reaguje na nowe przepisy dotyczące ochrony prywatności, a także na rozwój działań marek Apple i Google w kontekście zbierania informacji o użytkownikach.

Jak czytamy na stronie serwisu, zmiany są szczególnie istotne dla reklamodawców. Facebook deklaruje, że nie rezygnuje z personalizowanych ofert docierających do użytkowników. Podkreśla, że dzięki zbieraniu danych możliwe jest trafniejsze i tańsze dopasowanie reklam do konkretnych odbiorców.

W komunikacie serwisu czytamy, że wprowadzane technologie mają pozwolić na personalizowanie reklam i raportowanie wyników reklamodawcom, jednocześnie ograniczając wykorzystanie indywidualnych danych użytkowników.

Serwis od zeszłego roku wraz z wybranymi partnerami testują rozwiązanie, które wykorzystuje technologię zwiększającą prywatność, zwaną bezpiecznymi obliczeniami wielostronnymi. Dzięki temu reklamodawcy mogą zrozumieć, jak działają ich kampanie, a serwis ogranicza informacje, które może zapamiętać reklamodawca lub Facebook.

Facebook przekazuje też, że testuje aplikacje, która umożliwi poprawę wrażeń użytkowników dotyczących reklam, ale będzie przetwarzać dane lokalnie na urządzeniu, a nie wysyłać je do zdalnego serwera lub chmury.

Facebook pisze, że udoskonalane technologie będą szeroko dostępne dla reklamodawców w przyszłym roku.

Serwis społecznościowy deklaruje także, że nowe rozwiązania nie uderzą w małe firmy, które do tej pory korzystały z narzędzi reklamowych Facebooka, by docierać do potencjalnych klientów. W najbliższej przyszłości zostaną przeprowadzone konsultacje, które mają zapewnić firmom korzystanie z personalizowanych reklam, a użytkownikom – ochronę danych.

Jak wyjaśnia w wywiadzie dla The Verge Graham Mudd, VP of Product Marketing w Facebooku, w fazie testów są rozwiązania oparte na szyfrowaniu informacji, co pozwoli zwiększyć prywatność użytkowników. (ap)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj