niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook rusza z kampanią na temat bezpiecznych zakupów online

Facebook rusza z kampanią na temat bezpiecznych zakupów online

Facebook nawiązał współpracę z Better Business Bureau (BBB) – organizacją, która pomaga ludziom znaleźć firmy, marki i organizacje charytatywne, którym mogą zaufać. Wspólnie przygotowano kampanię „Shop Safe, Shop Smart” (z ang. „Kupuj bezpiecznie, kupuj mądrze”) dotyczącą internetowych oszustw związanych z zakupami online. Organizatorzy akcji chcą, aby użytkownicy czuli się bezpiecznie w okresie świątecznym, zwłaszcza w czasach, gdy pandemia COVID-19 wymusza pozostanie w domu.

Czytaj także: Facebook dzieli się z markami wskazówkami dotyczącymi zakupów online

W ramach kampanii m.in. na Facebooku i Instagramie będą wyświetlane reklamy i treści zawierające wskazówki dotyczące wykrywania, unikania i zgłaszania internetowych oszustw. Dodatkowo każdego tygodnia na stronie internetowej bbb.org/shopsafe zamieszczany będzie inny zestaw porad. Obecnie na stronie znajdują się informacje dotyczące np. odpowiadania na fałszywe maile z prośbą o zaktualizowanie swojego adresu dostawy i reklam od oszustów, jakie pojawiają się w mediach społecznościowych.

„Jak dotąd w 2020 roku oszustwa związane z zakupami online stanowią ponad dwie trzecie zgłoszeń, które otrzymujemy od konsumentów za pośrednictwem BBB Scam Tracker. Partnerstwo z Facebookiem oznacza, że będziemy w stanie dotrzeć do znacznie większej liczby konsumentów z ważnymi informacjami o tym, jak zachować bezpieczeństwo w internecie” – mówi Melissa Lanning Trumpower, Executive Director of the BBB Institute for Marketplace Trust, fundacji BBB, cytowana przez portal prnewswire.com, do którego kieruje Facebook.

Czytaj także: Instagram udziela wskazówek na temat sprzedaży w aplikacji

Kampania będzie prowadzona do końca grudnia 2020 roku.

Przy okazji rozpoczęcia akcji Facebook poinformował także, że staje się członkiem-założycielem BBB Corporate Trust Council, koalicji wybranych firm, które dzielą się specjalistyczną wiedzą dotyczącą identyfikowania i rozwiązywania problemów dotykających konsumentów i przedsiębiorców. Celem koalicji jest budowanie długotrwałych relacji, opartych na zaufaniu, między firmami i ich klientami.

Dodatkowo serwis podjął współpracę z programem BBB National Advertising Division (NAD), w ramach którego na podstawie zgłoszeń od firm lub skarg konsumentów sprawdzane są reklamy w USA. Dzięki temu Facebook ma szybciej podejmować działania dotyczące reklam naruszających regulamin, co jednocześnie ma zachęcić reklamodawców do podejmowania etycznych działań marketingowych. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj