Facebook testuje nowe powiadomienia, które mają zapobiegać udostępnianiu przez użytkowników artykułów, których nie przeczytali – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, serwis chce, by korzystający z portalu przekazywali kolejnym osobom tylko sprawdzone treści i nie szerzyli dezinformacji, kierując się jedynie nagłówkami publikacji.
Dowiadujemy się, że alerty miałyby zawierać informacje związane z „potencjalnymi zagrożeniami”, jakie niesie „bezrefleksyjne” udostępnianie materiałów. Źródło tłumaczy, że takie podejście wywołuje „debaty w oparciu o płytkie zrozumienie tematu lub emocjonalne reakcje wywołane jedynie tytułem artykułu”, a zdaniem Facebooka należy pamiętać, że wiele serwisów informacyjnych chce przez takie zabiegi – tworzenie kontrowersyjnych nagłówków – maksymalizować swoje zasięgi.
Źródło: twitter.com/fbnewsroom
Socialmediatoday.com przypomina, że serwis już wcześniej walczył w podobny sposób z dezinformacją, dodając ostrzeżenia do artykułów, które mają więcej niż 90 dni. Oprócz tego źródło pisze też o Twitterze, który wprowadził alerty w przypadku chęci udostępnienia nieotworzonego linku – jak czytamy, przez takie działanie użytkownicy czytali publikacje o 40 proc. częściej.
Zobacz również: Twitter informuje, jak alerty wpływają na otwieranie linków przed udostępnieniem
(kd)