sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook testuje nowe alerty, by użytkownicy nie udostępniali nieprzeczytanych artykułów

Facebook testuje nowe alerty, by użytkownicy nie udostępniali nieprzeczytanych artykułów

Facebook testuje nowe powiadomienia, które mają zapobiegać udostępnianiu przez użytkowników artykułów, których nie przeczytali – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, serwis chce, by korzystający z portalu przekazywali kolejnym osobom tylko sprawdzone treści i nie szerzyli dezinformacji, kierując się jedynie nagłówkami publikacji.

Dowiadujemy się, że alerty miałyby zawierać informacje związane z „potencjalnymi zagrożeniami”, jakie niesie „bezrefleksyjne” udostępnianie materiałów. Źródło tłumaczy, że takie podejście wywołuje „debaty w oparciu o płytkie zrozumienie tematu lub emocjonalne reakcje wywołane jedynie tytułem artykułu”, a zdaniem Facebooka należy pamiętać, że wiele serwisów informacyjnych chce przez takie zabiegi – tworzenie kontrowersyjnych nagłówków – maksymalizować swoje zasięgi.

 Źródło: twitter.com/fbnewsroom

Socialmediatoday.com przypomina, że serwis już wcześniej walczył w podobny sposób z dezinformacją, dodając ostrzeżenia do artykułów, które mają więcej niż 90 dni. Oprócz tego źródło pisze też o Twitterze, który wprowadził alerty w przypadku chęci udostępnienia nieotworzonego linku – jak czytamy, przez takie działanie użytkownicy czytali publikacje o 40 proc. częściej.

Zobacz również: Twitter informuje, jak alerty wpływają na otwieranie linków przed udostępnieniem

(kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj