Jak podaje serwis socialmediatoday.com, Facebook pracuje nad nowym systemem ocen dla stron firmowych. Dotychczas każda z nich mogła być oceniana w skali 1-5, a obecnie część użytkowników widzi inną skalę: 1-10.
Źródło zwraca jednak uwagę, że zmieniła się nie tylko liczba punktów, które można przyznać danej stronie, lecz także sam system obliczania oceny. Wynik ma być obliczany w bardziej skomplikowany sposób niż dotychczas: Facebook będzie brał pod uwagę także rekomendacje (polecenie innym użytkownikom, ale bez oceniania) i recenzje danej firmy.
Źródło: twitter.com/EliLanger via socialmediatoday.com
Portal tribebloom.com dodaje do tej informacji obserwacje jednego z użytkowników Facebooka, według którego nowy system po włączeniu nie ogranicza się jedynie do przełożenia dotychczasowego wyniku na nową skalę. Ocena strony konstruowana jest od początku – dla przykładu fanpage Boston Children’s Hospital miał wcześniej 4,8 punktów na 5, podczas gdy teraz ma jedynie 5,8 na 10. W innym przywołanym przypadku, strony MUSC Children’s Hospital, ocena się polepszyła: z 4,6 na 5 zrobiło się 9,6 na 10.
Tribebloom.com zwraca uwagę, że Facebook nie ogłosił jak dotąd, że testuje opisywane przez portale zmiany systemu. Nie wiadomo więc, kiedy będą one dostępne dla wszystkich użytkowników. (mp)