Facebook ogłosił, że rozpoczyna testy nowej funkcji, Reels, w Stanach Zjednoczonych – podaje techcrunch.com. Nowy format ma być konkurencyjny w stosunku do filmów na TikToku. Opcja umożliwi użytkownikom serwisu tworzenie i udostępnianie krótkich treści wideo bezpośrednio w aktualnościach lub w grupach na Facebooku.
Jak czytamy, serwis rozszerza obszar testowanej funkcji, która była dotąd dostępna w Indiach, Meksyku i Kanadzie. Użytkownicy nie tylko mogą tworzyć filmy w ramach Facebooka, lecz także udostępniać wideo utworzone w Instagram Reels.
Czytaj także: Instagram przedstawia zapowiadaną opcję Reels
Źródło informuje, że dodanie materiału Reels na Facebooku będzie możliwe przez kliknięcie przycisku „Utwórz”, który pojawi się w aktualnościach podczas wyświetlania wideo innych użytkowników, albo przez wybór „Reels” u góry zakładki aktualności. Tworzenie krótkich filmów będzie wyglądało podobnie jak na Instagramie. Dostępne mają być opcje dodawania dźwięku, edycji wideo i wzbogacenia materiału dzięki efektom specjalnym. Z czasem Facebook zapowiada rozszerzenie możliwości tworzenia wideo także o inne narzędzia.
Dalej czytamy, że gotowy film Facebook Reels będzie można udostępnić zarówno wszystkim użytkownikom, jak i konkretnym grupom odbiorców. Korzystający z serwisu będą mogli wchodzić w interakcje z treściami wideo przez standardowe działania, takie jak polubienie, komentowanie czy udostępnianie. Wyświetlane w aktualnościach Reels mają być dostosowane do zainteresowań użytkownika.
Techcrunch.com wyjaśnia, że wprowadzanie nowej opcji jest związane z rosnącą popularnością krótkich filmów. Na ten moment Facebook Reels nie zawierają reklam, ale serwis planuje ich dodanie w przyszłości.
Rozwijanie możliwości tworzenia krótkich materiałów wideo na Instagramie i Facebooku ma być odpowiedzią na sukces, jaki w ostatnim czasie odnosi TikTok – czytamy. Inwestycje w rozwój formatu Reels mają podnieść konkurencyjność platform. (ap)