Meta – spółka, do której należą m.in. Facebook i Instagram – opublikowała wyniki finansowe z ostatniego kwartału 2021 oraz całego roku. W ostatnich trzech miesiącach spadła liczba użytkowników Facebooka – wynika z zestawienia. To pierwsza taka sytuacja w historii serwisu.
Z raportu Mety wynika, że zysk netto w IV kwartale 2021 był o 8 proc. niższy niż rok wcześniej. Przychody wyniosły z kolei 33,67 mld dol. – w porównaniu do 28,07 mld dol. rok wcześniej, co oznacza wzrost o 20 proc.
Dzienna liczba aktywnych użytkowników spadła o milion – w ostatnim kwartale 2021 roku odnotowano ich średnio 1,929 mld, a w poprzednich trzech miesiącach było ich 1,93 mld. Liczba osób aktywnych na co dzień w aplikacjach należących do Mety wyniosła średnio 2,82 mld w grudniu 2021 roku – oznacza to wzrost o 8 proc. rok do roku. Z kolei miesięczna liczba takich użytkowników to 3,59 mld (wzrost o 9 proc. rok do roku). Dzienna liczba aktywnych użytkowników Facebooka wyniosła średnio 1,93 mld w grudniu 2021 roku – to wzrost o 5 proc. rok do roku, z kolei miesięcznie aktywnych użytkowników Facebooka było 2,91 mld, co oznacza wzrost o 4 proc. rok do roku.
Źródło: investor.fb.com
Platforma Zuckerberga przewiduje, że łączne przychody w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosą od 27 do 29 mld dol. (3-11 proc. wzrostu rok do roku). (mb)