poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook traci wiarygodność wśród reklamodawców?

Facebook traci wiarygodność wśród reklamodawców?

Jonathan Berr zastanawia się na forbes.com, czy Facebook traci wiarygodność wśród reklamodawców. Powodem takich sugestii są m.in. ostatnie doniesienia o sądowym oskarżeniu, według którego sieć społecznościowa przeszacowuje o 150-900 proc. dane dotyczące ilości czasu, jaką użytkownicy poświęcają na oglądanie wideo w obrębie portalu. Facebook jest posądzany nie tylko o wyolbrzymianie statystyk, ale też ukrywanie tego przed reklamodawcami przez ponad rok – czytamy.

„Pozew jest bezpodstawny (…). Sugestie, według których w jakikolwiek sposób próbowaliśmy ukrywać tę sprawę przed partnerami, są fałszywe” – odpowiedział w oświadczeniu rzecznik Facebooka, który zadeklarował też, że portal powiedział klientom o problemie, gdy tylko go wykrył.

Komentator forbes.com zwraca uwagę, że to niejedyna sprawa, która może negatywnie wpływać na wiarygodność Facebooka w oczach reklamodawców. Jonathan Berr przypomina, jak w maju 2017 roku portal zwracał klientom pieniądze po podaniu fałszywej informacji o liczbie kliknięć na materiał wideo. Kilka miesięcy później jeden analityk zauważył, że serwis Marka Zuckerberga deklarował możliwość dotarcia z komunikatem reklamowym do 41 milionów Amerykanów w wieku 18-24 lata, podczas gdy według danych państwowych w tej grupie demograficznej jest dziesięć milionów osób mniej – pisze forbes.com.

Swoje wątpliwości w stosunku do Facebooka wyrazili duzi reklamodawcy, tacy jak Procter & Gamble. Jak przypomina Jonathan Berr, na początku 2018 roku firma ogłosiła, że w ciągu poprzednich 12 miesięcy zmniejszyła wydatki na reklamę internetową o 200 milionów dolarów. Według reklamodawcy większość z tych pieniędzy tak czy inaczej byłaby zmarnowana.

Facebook tymczasem stara się uspokajać podejrzliwych klientów przy pomocy amerykańskiej Media Rating Council – pisze Jonathan Berr. Rada składa się z ponad 40 partnerów, którzy weryfikują dane portalu takie jak liczba wyświetleń czy statystyki użycia na urządzeniach mobilnych. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj