piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook traci zainteresowanie podcastami?

Facebook traci zainteresowanie podcastami?

W kwietniu zeszłego roku Facebook zapowiedział rozwój produktów audio, w tym wsparcie dla podcastów czy audio na żywo. Rok po tym zainteresowanie serwisu tymi formatami zanika – pisze techcrunch.com.

Jak czytamy, z raportu Bloomberga wynika, że Facebook wycofuje się z rozwoju podcastów i chce nadać priorytet innym inicjatywom. Dowiadujemy się, że serwis skupia się na poszukiwaniu innych możliwości współpracy z partnerami podcastowymi, takich jak wydarzenia w metaverse i e-commerce. Źródło pisze, że Meta – firma, do której należy Facebook – priorytetowo traktuje krótkie filmy, prawdopodobnie ze względu na rosnącą konkurencję ze strony TikToka.

TechCrunch pisze, że rzecznik Meta przekazał serwisowi w mejlu, że firma obserwuje wysokie zaangażowanie w swoich funkcjach audio i „wierzy, że audio jest ważnym środkiem ekspresji”. Przedstawiciel firmy zapewnił też, że koncern otrzymuje opinie od twórców na temat tego, co działa dobrze i co należy poprawić.

Jak czytamy, Bloomberg zauważa, że ​​Facebook jakiś czas temu rozważał stworzenie programu szkoleniowego, który umożliwiłby sprowadzenie twórców na platformę, ale nigdy nie zrealizował tego pomysłu. Ponadto, po sponsorowaniu konferencji Podcast Movement w sierpniu 2021 roku Facebook nie sponsorował wydarzenia towarzyszącego konferencji w zeszłym miesiącu. Dalej czytamy, że Bloomberg informuje też, że niektóre z początkowych umów Live Audio Room Facebooka nie zostały odnowione. Nie dziwi jednak – pisze źródło – zwrot firmy do metaverse w odniesieniu do relacji z partnerami podcastowymi, szczególnie biorąc pod uwagę jej niedawny rebranding.

Źródło podaje także, że Meta ogłosiła, że ​​nie zorganizuje w tym roku konferencji dla programistów F8, bo chce skupić się na metaverse. Dowiadujemy się także, że Facebook na rynku podcastów miałby dużą konkurencję ze strony Spotify i Apple, a rynek audio na żywo nadal jest w dużej mierze zdominowany przez Clubhouse i Twitter Spaces. Źródło zauważa, że oba serwisy wciąż rozwijają więcej funkcji, by zatrzymać użytkowników, bo popularność audio na żywo była największa w czasie pandemii, a po zniesieniu ograniczeń spada. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj