W kwietniu zeszłego roku Facebook zapowiedział rozwój produktów audio, w tym wsparcie dla podcastów czy audio na żywo. Rok po tym zainteresowanie serwisu tymi formatami zanika – pisze techcrunch.com.
Jak czytamy, z raportu Bloomberga wynika, że Facebook wycofuje się z rozwoju podcastów i chce nadać priorytet innym inicjatywom. Dowiadujemy się, że serwis skupia się na poszukiwaniu innych możliwości współpracy z partnerami podcastowymi, takich jak wydarzenia w metaverse i e-commerce. Źródło pisze, że Meta – firma, do której należy Facebook – priorytetowo traktuje krótkie filmy, prawdopodobnie ze względu na rosnącą konkurencję ze strony TikToka.
TechCrunch pisze, że rzecznik Meta przekazał serwisowi w mejlu, że firma obserwuje wysokie zaangażowanie w swoich funkcjach audio i „wierzy, że audio jest ważnym środkiem ekspresji”. Przedstawiciel firmy zapewnił też, że koncern otrzymuje opinie od twórców na temat tego, co działa dobrze i co należy poprawić.
Jak czytamy, Bloomberg zauważa, że Facebook jakiś czas temu rozważał stworzenie programu szkoleniowego, który umożliwiłby sprowadzenie twórców na platformę, ale nigdy nie zrealizował tego pomysłu. Ponadto, po sponsorowaniu konferencji Podcast Movement w sierpniu 2021 roku Facebook nie sponsorował wydarzenia towarzyszącego konferencji w zeszłym miesiącu. Dalej czytamy, że Bloomberg informuje też, że niektóre z początkowych umów Live Audio Room Facebooka nie zostały odnowione. Nie dziwi jednak – pisze źródło – zwrot firmy do metaverse w odniesieniu do relacji z partnerami podcastowymi, szczególnie biorąc pod uwagę jej niedawny rebranding.
Źródło podaje także, że Meta ogłosiła, że nie zorganizuje w tym roku konferencji dla programistów F8, bo chce skupić się na metaverse. Dowiadujemy się także, że Facebook na rynku podcastów miałby dużą konkurencję ze strony Spotify i Apple, a rynek audio na żywo nadal jest w dużej mierze zdominowany przez Clubhouse i Twitter Spaces. Źródło zauważa, że oba serwisy wciąż rozwijają więcej funkcji, by zatrzymać użytkowników, bo popularność audio na żywo była największa w czasie pandemii, a po zniesieniu ograniczeń spada. (mb)