Pod koniec sierpnia 2018 roku Facebook udostępnił w Polsce zakładkę „Praca”, która dotychczas dostępna była m.in. w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Zamieszczanie ofert na Facebooku jest bezpłatne, a firmy mogą je publikować za pośrednictwem swoich stron na portalu. Sekcja z ogłoszeniami dostępna jest po lewej stronie w sekcji „Eksploruj”.
Pracodawcy mają możliwość dodania opisu i nazwy stanowiska, lokalizacji, a także zdefiniowania zakresu godzinowego. Portal Marka Zuckerberga dodał również pola, w których można wpisać proponowane wynagrodzenie oraz zadać kandydatom dodatkowe pytania. Co więcej, Facebook pozwala na wykorzystanie różnych metod rozpowszechniania ogłoszeń: od publikowania ich na tablicy danej firmy, przez wygenerowanie i udostępnienie kodu QR, aż po płatną promocję.
Wygląd przykładowej oferty pracy na urządzeniach mobilnych
Kandydaci mogą się zgłaszać za pośrednictwem komputera lub urządzenia mobilnego. Informacje o ich doświadczeniu zawodowym, wykształceniu i danych kontaktowych są wypełniane przez Facebooka automatycznie na podstawie profilu. Każdy może jednak dodać szczegóły, których nie podał wcześniej.
Firmy, które otrzymają zgłoszenia, mogą skontaktować się z kandydatami za pośrednictwem Messengera. Widzą też adresy e-mail i numery telefonów, jeśli aplikujący te dane podał. Mogą też poprosić Facebooka o wysyłanie powiadomień e-mailowych, gdy ktoś odpowie na ogłoszenie.
PRoto.pl jest wśród pracodawców, którzy wypróbowali już narzędzie Facebooka. (mp)
Zobacz też: PRoto.pl poszukuje młodszego redaktora oraz stażysty