Facebook ujawni więcej informacji na temat postów, które są rzadziej promowane przez algorytmy w serwisie – podaje theverge.com. Ma to lepiej wyjaśnić, jakie treści są wyświetlane w kanale aktualności, a także dlaczego niektóre materiały pojawiają się z mniejszą częstotliwością.
Jak czytamy, platforma chce ustosunkować się szczególnie do tych postów, które są ograniczane, ale nie usuwane całkowicie. 23 września 2021 roku Facebook w swoim komunikacie wskazał te rodzaje treści, które z różnych powodów algorytm rzadziej promuje w kanale aktualności. Chodzi m.in. o materiały typu clickbait czy naruszające zasady serwisu.
Źródło informuje, że działania platformy w tym zakresie są w dużej mierze oparte na automatycznych procesach wykrywania treści niskiej jakości. Jednak mimo ujawnienia przez Facebooka większej ilości informacji na temat działania algorytmów, serwis nie wskazał jednoznacznie, jak bardzo zmniejszany jest zasięg wyróżnionych materiałów.
Theverge.com przytacza słowa Jason Hirscha, Public Policy Managera w Facebooku: „Chcemy w bardziej wyraźny sposób pokazać, co naszym zdaniem jest problematyczne, ale jednocześnie nie jest warte usunięcia”. Przedstawiciel platformy zapowiedział też, że planowane są dalsze aktualizacje dotyczące treści rzadziej promowanych przez algorytmy.
Dalej czytamy, że działania Facebooka w tym zakresie mają pomóc uniknąć sytuacji, w których użytkownicy są pozbawieni dostępu do istotnych informacji, uznanych w procesie weryfikacji za mniej wartościowe.
Źródło wskazuje także, że oprócz ograniczania postów typu clickbait oraz naruszających zasady serwisu, platforma redukuje materiały zawierające spam, skopiowany tekst czy w ogóle pozbawione tekstu. (ap)