poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook ułatwi małym i średnim firmom sprzedaż online

Facebook ułatwi małym i średnim firmom sprzedaż online

Facebook poinformował o wprowadzeniu nowego narzędzia wspierającego małe i średnie przedsiębiorstwa. Funkcja Shops ma ułatwić im sprzedaż online. Mark Zuckerberg, zapowiadając wprowadzenie nowego rozwiązania, zwrócił uwagę na trudności, z jakimi ze względu na ograniczenia wywołane pandemią borykają się niewielkie biznesy. Facebook Shops ma ułatwić im stały kontakt z klientami i pomóc im przenieść sprzedaż do internetu.

Jak podaje Facebook, za pomocą funkcji Shops firmy będą mogły stworzyć jeden sklep internetowy, z którego klienci będą mogli korzystać zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Utworzenie sklepu będzie bezpłatne.

Klienci będą mogli trafić do sklepu online po wejściu na stronę firmy, jej profil na Instagramie lub przez relacje albo reklamy. Czytamy też, że jeśli klient będzie potrzebował pomocy, będzie mógł skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą za pomocą wiadomości na WhatsAppie, Messengerze czy przez Instagram Direct. W ten sposób będzie mógł zadać pytanie o produkt, uzyskać wsparcie albo śledzić swoje zamówienia.

Facebook zapowiedział także inne narzędzia, takie jak Instagram Shop – ta opcja dostępna jest w tej chwili tylko Stanach Zjednoczonych – oraz Zakupy na żywo. Jak wyjaśnia serwis, użytkownicy od dawna podczas transmisji na żywo pokazują różnego rodzaju produkty. Po wprowadzeniu nowej funkcji sprzedawcy, marki czy internetowi twórcy będą mogli oznaczać produkty ze swojego sklepu, które pokażą się w czasie live’a. Czytamy, że rozwiązanie jest obecnie testowane przez wybrane firmy, a jego szersze wprowadzenie planowane jest w najbliższych miesiącach.

Serwis Zuckerberga zaczął także testy rozwiązań lojalnościowych, które maja ułatwić otrzymywanie nagród od ulubionych firm. Czytamy, że klienci będą mogli np. podłączyć punkty zbierane w lokalnej kawiarni do konta na Facebooku i dzięki temu w łatwy sposób będą kontrolować przysługujące im bonusy. Platforma społecznościowa analizuje również rozwiązania, które mogą pomóc małym firmom tworzyć własne programy lojalnościowe w ramach Facebook Shops.

Serwis podaje, że wprowadzanie Facebook Shops rozpoczał 19 maja 2020 roku, a ich dostępność będzie stopniowo rozszerzana w ciągu najbliższych miesięcy. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj