piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościTworzenie na Facebooku reklam przenoszących do WhatsAppa ma być łatwiejsze

Tworzenie na Facebooku reklam przenoszących do WhatsAppa ma być łatwiejsze

Facebook chce ułatwić firmom tworzenie reklam, które przenosiłyby użytkowników do konwersacji w serwisie WhatsApp – podaje socialmediatoday.com. Dowiadujemy się, że rozwiązanie to pozwoliłoby markom wykorzystać „łączną popularność obu platform” i umożliwiłoby WhatsAppowi „stać się bardziej wszechstronnym narzędziem do użytku biznesowego”.

Zobacz także: Facebook zdecydował, że na WhatsAppie jednak nie będzie reklam

Socialmediatoday.com wyjaśnia, że firmy już od dawna mają możliwość tworzenia na Facebooku reklam, które odsyłają do WhatsAppa, jednak do tej pory musiały to robić za pośrednictwem menedżera reklam na Facebooku. Teraz, jak czytamy, aktualizacja „zapewni tę samą funkcjonalność w samym WhatsAppie”. Źródło, powołując się na doniesienia CNN, tłumaczy, że użytkownicy biznesowi będą mogli teraz tworzyć reklamy na Facebooku lub Instagramie za pomocą przycisku kierującego widzów z powrotem do ich profilu w WhatsAppie.

Dalej czytamy, że takie działanie poszerzy możliwości „promocji krzyżowych dla firm w WhatsAppie” – dowiadujemy się, że zasięg będzie ograniczał się jednak do potencjalnych klientów, używających obu aplikacji. Czytamy, że przykładowo w Stanach Zjednocznych WhatsApp ma ok. 70 mln użytkowników, a Facebooka ponad 200 mln, przez co nowa opcja może przynieść znaczące rezultaty, ale liczby te mogą różnić się w innych krajach, dlatego nowa funkcja może nie sprawdzić się wszędzie w taki sam sposób.

Socialmediatoday.com przekazuje też, że według Facebooka już ponad milion firm korzysta z reklam WhatsAppa na Facebooku, więc jego zdaniem „istnieje duże zapotrzebowanie na tego rodzaju opcje” i jest to „okazja promocyjna do cyfrowego miksu marketingowego”. Czytamy, że funkcja ma pojawić się niebawem. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj