Facebook tworzy nowe narzędzie o nazwie Super – podaje bloomberg.com. Czytamy, że dzięki niemu użytkownicy będą mogli wspierać finansowo twórców i celebrytów prowadzących transmisje na żywo.
Super ma umożliwić organizowanie interaktywnych wydarzeń wideo, podczas których m.in. będzie można sprzedawać produkty. Widzowie będą mogli wpłacać pieniądze twórcom, kupować im cyfrowe prezenty lub płacić za pojawienie się obok twórcy podczas live’a, aby zadać pytanie lub zrobić selfie – wyjaśnia źródło.
Bloomberg.com przekazuje, że informacje te pozyskało od osoby zaznajomionej z narzędziem, która chciała pozostać anonimowa ze względu na to, że pojawienie się Super nie zostało jeszcze oficjalnie ogłoszone. Czytamy, że rzeczniczka Facebooka zdradziła jednak, że narzędzie jest obecnie testowane wewnętrznie i opracował je zespół New Product Experimentation. Rzeczniczka dodała też, że portal społecznościowy nie będzie pobierał części pieniędzy generowanych przez Super.
Nie jest jednak jasne, czy narzędzie zostanie uruchomione jako samodzielna aplikacja, czy też zostanie wbudowane w istniejący produkt Facebooka – dodaje bloomberg.com.
Zdaniem źródła, Super może być znaczące, ponieważ coraz więcej osób publicznych chce łączyć się online ze swoimi fanami w czasie pandemii. Jak czytamy, aplikacja o podobnym działaniu – Cameo – w połowie 2019 roku została wyceniona na 300 mln dol. Bloomberg.com zwraca także uwagę, że Facebook prawdopodobnie nie będzie mógł przejąć jednej z istniejących aplikacji i będzie zmuszony do stworzenia własnego narzędzia ze względu na pozew, jaki został złożony przez Federalną Komisję Handlu i 48 prokuratorów generalnych z USA. Zdaniem oskarżycieli problemem jest „nielegalna władza monopolistyczna” oraz „bezprawny plan” serwisu na zduszenie konkurencji.
Czytaj więcej: Rząd USA chce, by Facebook sprzedał Instagrama i WhatsAppa
W 2020 roku Facebook bardzo włączył się się we wprowadzanie funkcji związanych z transmisjami na żywo – dodaje źródło. Pojawiły się opcje takie jak Messenger Rooms – które umożliwia prowadzenie grupowych rozmów wideo i zdaniem źródła ma być konkurencją dla Zooma – czy płatny produkt, który pozwala małym firmom i właścicielom stron pobieranie opłat od użytkowników za oglądanie live’ów. (ak)