Instagram wprowadza w Polsce naklejkę w Stories, za pomocą której będzie możliwe składanie zamówień w restauracjach – informuje biuro prasowe Facebooka. W ten sposób platforma społecznościowa chce wesprzeć małych przedsiębiorców, w tym branżę gastronomiczną, w związku z kryzysem wywołanym pandemią koronawirusa.
Restauracje, by ułatwić klientom zamawianie dań, mogą wybrać odpowiednią naklejkę i dodać ją do relacji. Odbiorcy Stories po kliknięciu w nią przeniosą się na stronę, na której będą mogli złożyć zamówienie.
Instagram dodaje też drugą nowość – Action Button na profilach firmowych. Jak informuje serwis, skorzystanie z tej funkcji jest możliwe w najnowszej wersji aplikacji. Po aktualizacji wyświetli się powiadomienie odsyłające do instrukcji, jak dodać przycisk do profilu.
Jak niedawno pisaliśmy, Instagram pracuje także nad nowym sposobem promocji profili biznesowych w Stories czy testuje funkcję, która wesprze sprzedaż kart podarunkowych czy przekazywanie datków na rzecz przedsiębiorstw w obecnym kryzysie. (kd)