Facebook w Polsce informuje o kampanii platformy „Trzy pytania pomocne w walce z fałszywymi wiadomościami”, która ma pomóc użytkownikom identyfikować fałszywe treści napotkane w internecie i zachęcić ich do czujności, jeśli chodzi o wiarygodność informacji znajdowanych w sieci.
Opracowana wspólnie z fact-checkerami akcja będzie realizowana w całej Europie. Użytkownicy platformy zobaczą w zakładce Aktualności serię reklam kierujących do strony internetowej, na której znajdują się wspomniane trzy pytania oraz dodatkowe podpowiedzi pomocne w weryfikacji autentyczności treści.
Organizatorzy tłumaczą, że działania te są powiązane z wprowadzeniem nowego typu powiadomień, które informują użytkowników o tym, że artykuł, którym chcą się podzielić, może starszy niż 90 dni i może nie być aktualny. Celem wprowadzania tego typu aktualizacji jest dostarczanie korzystającym z serwisu dodatkowego kontekstu, pomagającego im podjąć świadome decyzje dotyczące tego, co przekazują innym na Facebooku, zwłaszcza w kontekście materiałów dotyczących pandemii koronawirusa.
Czytaj więcej: Facebook będzie wyświetlać powiadomienia przy udostępnianiu starszych artykułów
Głównymi pytaniami i podpowiedziami są: Skąd pochodzi treść? Jeśli nie ma źródła, poszukaj go. Czego brakuje? Zapoznaj się z całą historią, a nie samym nagłówkiem. Co czujesz? Osoby tworzące fałszywe treści mogą chcieć Tobą manipulować.
Kampania początkowo pojawi się u niektórych użytkowników platformy w UE, a także w Wielkiej Brytanii i krajach Bliskiego Wschodu, Afryki i Turcji. Efekty akcji będą śledzone przez ankiety przeprowadzane wśród korzystających z opcji. (kd)