W kwietniu 2018 roku Facebook zapowiadał, że planuje poprawić autoryzację stron, co miało na celu m.in. zwiększenie ich przejrzystości. 10 sierpnia 2018 roku portal oficjalnie ogłosił wprowadzenie tej funkcji w Stanach Zjednoczonych na stronach z dużą liczbą odbiorców. Proces ma wyeliminować strony, które są prowadzone przez fałszywe konta lub naruszyły regulamin serwisu.
Jak czytamy, osoby zarządzające stronami zostaną poproszone o ukończenie autoryzacji – dopóki tego nie zrobią, nie będą miały możliwości publikowania postów. Informacja o tym, że dana strona wymaga sprawdzenia, pojawi się na samej górze kanałów informacyjnych administratorów. Facebook będzie wymagał od nich zabezpieczenia konta za pomocą dwustopniowego uwierzytelniania oraz potwierdzenia lokalizacji, z której najczęściej zarządzają stroną.
Źródło: facebook.com/business
Co więcej, od teraz użytkownicy, którzy obserwują daną stronę, będą widzieć więcej informacji na jej temat – m.in. ogólną lokalizację osób, które nią zarządzają, a także jej historię, w przypadku gdy została połączona z inną stroną lub gdy jej nazwała została zmieniona.
Źródło: facebook.com/business
Przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli też wprowadzenie podobnych funkcji na Instagramie w ciągu najbliższych tygodni. (jg)