Pod koniec czerwca 2018 roku informowaliśmy o tym, że Facebook prowadzi testy nowej funkcji, która pokazuje czas, jaki użytkownik spędza w portalu. Wczoraj, 1 sierpnia, firma oficjalnie potwierdziła wprowadzenie tej funkcji – zarówno do Facebooka, jak i Instagrama.
Nowe narzędzie ma pomagać użytkownikom w zarządzaniu czasem w serwisach społecznościowych. Dzięki niemu będą mogli ustawić np. dzienny limit korzystania z aplikacji oraz ograniczenie pokazywania nowych powiadomień.
By uruchomić nową funkcję, wystarczy wejść w ustawienia i kliknąć na odpowiednią zakładkę – na Facebooku nosi ona nazwę „Twój czas na Facebooku”, zaś na Instagramie – „Twoja aktywność”. Na samej górze pojawi się informacja, ile czasu w aplikacji spędza średnio dana osoba. Narzędzie również pokaże, ile łącznie korzystało się z portalu konkretnego dnia. Gdy użytkownik uzna, że spędza w serwisie zbyt dużo czasu, może ustawić limit czasowy, po przekroczeniu którego wyskoczy przypomnienie, by wyłączyć aplikację.
[[{“fid”:”41115″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:”Grafika Facebook”,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:”Grafika Facebook”},”type”:”media”,”attributes”:{“alt”:”Grafika Facebook”,”title”:”Grafika Facebook”,”class”:”media-element file-default”}}]]
Jak czytamy na stronie newsroomu Facebooka, nowa funkcja ma na celu poprawienie jakości spędzanego czasu w obu aplikacjach. Narzędzie niebawem będzie dostępne dla wszystkich użytkowników Instagrama oraz Facebooka. (jg)