Facebook wprowadza nowe opcje, które mają promować szczepienia przeciw COVID-19, co ułatwi „powrót do normalnego życia”. Jak czytamy, jedno z nowych narzędzi ma pokazywać użytkownikom w Stanach Zjednoczonych, gdzie mogą się zaszczepić. Serwis ma wyświetlać też linki umożliwiające umówienie się na wizytę w lokalnej placówce, w której można otrzymać szczepionkę. Funkcja będzie dostępna w centrum informacyjnym Facebooka dotyczącym COVID-19, które zostanie wyróżnione w kanałach użytkowników.
Źródło: about.fb.com
Oprócz tego portal chce promować centrum informacyjne dotyczące szczepień u góry kanałów użytkowników na Instagramie, a także planuje dodawać nowe naklejki do Instagram Stories, umożliwiając w ten sposób poszczególnym osobom korzystającym z aplikacji na pokazanie poparcia dla szczepień. Facebook nawiązuje również współpracę ze specjalistami i rządem, aby rozwinąć chatboty w WhatsAppie i w ten sposób też mówić o korzyściach związanych z „lekiem”.
Dowiadujemy się również, że Facebook dodaje nowe etykiety do postów na temat szczepionek przeciw COVID-19 i chce wyświetlać dodatkowe informacje od Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Chodzi tu m.in. o treści związane z bezpieczeństwem szczepionek, prowadzonymi testami bezpieczeństwa czy skutecznością. Serwis przekazuje, że ta etykieta jest wprowadzana na całym świecie m.in. w języku angielskim, hiszpańskim, indonezyjskim, portugalskim czy arabskim, a w najbliższym czasie lista ta zostanie wydłużona.
Źródło: about.fb.com
Facebook przekazuje również, że udostępnia „nowe dane i spostrzeżenia na temat postaw wobec szczepień” za pośrednictwem mapy i pulpitu nawigacyjnego w Facebook Data for Good. Czytamy, że wizualizacje mają dostarczać te wiadomości potrzebne do informowania i monitorowania wprowadzanych szczepionek w ponad 200 krajach. Platforma tłumaczy, że pulpit nawigacyjny jest aktualizowany za pomocą danych zebranych przez specjalistów w ramach badania dotyczącego objawów COVID-19. Portal wyjaśnia dalej, że głównymi powodami obawami przed przyjęciem szczepionki są strach przed skutkami ubocznymi i troska o swoje bezpieczeństwo. Serwis przekazuje też, że nie obsługuje żadnych ankiet, a ma jedynie dostęp do publicznych, zebranych danych dostarczonych przez ekspertów. Czytamy, że dane te „mogą pomóc w informowaniu o taktyce przesyłania wiadomości i decyzjach politycznych na szczeblu regionalnym”.
Źródło: about.fb.com
Zobacz także: Katarzyna Kolasa: sceptyczne nastawienie do szczepień to wynik braku zaufania do innowacji
(kd)