Facebook przedstawił nowe sposoby nawiązywania kontaktu z ekspertami w grupach. Jak czytamy na stronie biura prasowego serwisu, na całym świecie jest ponad 70 mln administratorów i moderatorów prowadzących aktywne grupy na Facebooku. Wiele grup gromadzi ekspertów w danej dziedzinie, który chcą dzielić się wiedzą. Nowe rozwiązania serwisu mają pomóc prowadzącym grupę w wyróżnianiu ekspertów i angażowaniu społeczności.
Serwis daje administratorom możliwość wyznaczania ekspertów grupowych. Szefowie grup będą mogli wybrać konkretnych członków swoich społeczności i umożliwić im odgrywanie bardziej znaczącej roli. Eksperci obok nazwisk w grupie otrzymają specjalną plakietkę, co ułatwi rozpoznanie ich w dyskusji i dostrzeżenie ich postów.
Źródło: about.fb.com
Facebook chce także pomóc ekspertom w odkrywaniu dobrze prosperujących społeczności w dbaniu o nie. Serwis zaczyna testować rozwiązanie, które umożliwi niektórym osobom zajmującym się grami oraz fitnessem, możliwość zidentyfikowania tematów, które znają – np. dziedziny sportu lub konkretnej gry. Czytamy, że administratorzy grup będą potem mogli wyszukiwać określone tematy, znajdować odpowiednie osoby, które nie są jeszcze członkami danej grupy, i zapraszać ich do dołączenia do niej w roli eksperta.
Portal uruchamia także automatyczne zaproszenia, by ułatwić ekspertom kontakt ze swoimi obserwatorami. Dzięki temu rozwiązaniu zapraszane do grup będą najbardziej zaangażowani w ostatnim czasie obserwatorzy.
Źródło: about.fb.com
Czytamy dalej, że Facebook zaczął też udostępnianie grup fanów streamerów – noowego typu społeczności kierowanej przez ekspertów, stworzonej specjalnie z myślą o graczach i obejmującej niewielkie grono twórców. Grupy te mają pomóc zwiększyć zasięg transmisji na żywo i budować społeczność wokół streamerów, także po zakończeniu transmisji.
Facebook wprowadza także więcej sposobów kontaktu społeczności z ekspertami. Czytamy, że ludzie chcą mieć dostęp do wiedzy i dzielić się nią również poza tradycyjnymi postami i komenarzami. Służyć do tego będą narzędzia do zadawania pytań (gdy użytkownik napisze post, który wygląda jak pytanie, zostanie on automatycznie uaktualniony do formatu, który zachęca innych do dzielenia się poradami, informacjami lub własną perspektywą), tworzenia pokojów audio na żywo w grupach czy organizowania sesji pytań i odpowiedzi (Q&A).
Źródło: about.fb.com
(mb)