W związku z błędami występującymi w przypadku mierzenia skuteczności reklam, serwis wprowadza istotne zmiany. O szczegółach informuje marketingland.com.
Po tym, jak wyszło na jaw, że firma Marka Zuckerberga miała przez ostatnie dwa lata zawyżać kluczowe dla reklamodawców statystyki wideo, serwis zapowiedział, że będzie bardziej monitorował dostarczane dane. Skorzysta przy tym z raportów zewnętrznych firm, m.in. Nielsen Audience – który prowadzi weryfikację z pomocą dodatkowego narzędzia Digital Content Ratings.
Facebook zdecydował się zmienić zakres pomiaru zaangażowania użytkowników w serwisie. Stworzył nową stronę Metrics FYI, na której będą się pojawiały regularnie aktualizacje dotyczące narzędzi i metod pomiaru wyników. Powołał także „Measurement Council”, czyli grupę składającą się z przedstawicieli Facebooka, klientów oraz branżowych specjalistów, pracującą nad rozwojem narzędzi i metod pomiarowych.
Serwis wprowadza także poprawki do sposobów odtwarzania materiałów wideo, ale o szczegółach jeszcze nie informuje. Do tej pory ciężko było oszacować rzeczywistą liczbę wyświetleń w związku z różnicami między systemami operacyjnymi i urządzeniami. (mw)