Facebook wydał rekomendacje dla twórców grup, które mają pomóc w „kwestiach społecznych i rasowych” poruszanych w społecznościach oraz łagodzeniu ewentualnych napięć – podaje engadget.com. Czytamy, że zalecenia mają związek z protestami po śmierci George’a Floyda, które odbywały się w Stanach Zjednoczonych i innych krajach, oraz z nadchodzącymi wyborami prezydenckimi w USA.
Czytaj także: Marki walczą z przemocą i rasizmem pod hasłem Black Lives Matter
Platforma sugeruje, że grupy powinny mieć moderatorów, którzy są reprezentantami danej społeczności w serwisie (chodzi przede wszystkim o kolor skóry – przyp. red.). Dodatkowo dowiadujemy się, że administratorzy powinni sprawdzać zasady danej społeczności serwisu i wyjaśniać je wszystkim członkom (nawet jeśli miałoby się to wiązać z moderacją postów przed ich opublikowaniem). Facebook chce też, by liderzy grup byli otwarci na proponowane treści przez wszystkich członków.
Czytamy dalej, że porady do użytkowników zostały skierowane m.in. dlatego, że chcieli oni znać reakcję firmy na obecną sytuację.
Czytaj też: Dlaczego polskie marki nie włączyły się tłumnie w akcję #BlackLivesMatter
(kd)