Facebook zdecydował się na kolejny krok w walce z fake newsami – pisze Adam Turek na businessinsider.com.pl. Serwis Marka Zuckerberga chce weryfikować reklamodawców, którzy wykupują kampanie polityków startujących w wyborach w USA. Portal będzie to robić za pomocą tradycyjnej poczty – czytamy.
Czytaj też: Rosja prowadziła kampanię informacyjną, publikując reklamy na Facebooku
Oświadczenie Zuckerberga. Facebook nie ujawni rosyjskich reklam
Jak wyjaśnia źródło, Facebook zamierza wysyłać do osób, które wykupują tego typu reklamy, pocztówki z kodem, który ma być elementem weryfikacji w systemie reklamowym portalu. Serwis Zuckerberga chce sprawdzić, czy użytkownicy, którzy wykupują reklamy dotyczące kandydatów w wyborach w Stanach Zjednoczonych, mieszkają na terenie tego kraju. Zgodnie z prawem tylko obywatele USA mogą angażować się w tego rodzaju kampanie – podaje businessinsider.com.pl. (pp)