Facebook testuje nowy wygląd interfejsu, w którym Reels i pokoje byłyby zintegrowane z panelem relacji – pisze socialmediatoday.com, powołując się na wpis, który umieścił Alessandro Paluzzi, specjalista ds. mediów społecznościowych. Źródło podaje, że rosnąca popularność TikToka może sprawić, że Facebook zdecyduje się na zwiększenie ekspozycji Reels na Instagramie przez integrację nowych klipów bezpośrednio z aplikacją Facebooka.
Źródło: twitter.com/alex193a
Jak czytamy, nowa opcja wyświetlania Reels w górnej części panelu Stories dałaby użytkownikom możliwość obejrzenia alternatywnego wyświetlania kanału Stories lub klipów na Instagramie , lub pokojów audio i wideo w toku. Mogłoby to ułatwić odkrywanie nowych pokojów audio, które są obecnie testowane przez serwis, ale przede wszystkim wyróżniałoby sekcję Reels.
Źródło wskazuje, że Instagram ma miliard aktywnych użytkowników, ale wielu użytkowników Facebooka nie korzysta z Instagrama ani TikToka. Facebook może więc dotrzeć do tych osób i zwiększyć ich zainteresowanie formatem Reels przez dodanie go w aplikacji.
Jak czytamy dalej, Facebook próbował wielu sposobów, by wzmocnić Reels i powstrzymać użytkowników przed migracją do TikToka. Okazuje się, że serwis nadal pracuje nad ulepszeniem algorytmu Reels, aby zmaksymalizować zaangażowanie, a także opracowuje nowy program płatności dla najlepszych twórców Reels. Czytamy jednak, że „prawdziwym asem w rękawie Facebooka” jest możliwość ekspozycji, a później monetyzacji – sam Instagram jest bowiem nadal większy od TikToka, jeśli chodzi o liczbę użytkowników. Źródło pisze także, że Facebook testuje rekomendacje Reels w Facebook Watch i kanałach użytkowników od końca zeszłego roku, ale nowe rozwiązanie – które jest teraz testowane – byłoby jak dotąd największym krokiem, jaki został podjęty w zakresie promowania Reels. Facebook opracowuje też nową opcję tworzenia Reels na Facebooku – pisze socialmediatoday.com. (mb)