niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook z logotypami wydawców przy materiałach w sekcji Trending i w wynikach...

Facebook z logotypami wydawców przy materiałach w sekcji Trending i w wynikach wyszukiwania

Facebook poinformował na stronie swojego newsroomu, że będzie wyświetlał logotypy wydawców obok materiałów pojawiających się w sekcji Trending i w wynikach wyszukiwania. Andrew Anker, Product Manager serwisu, wyjaśnia, że nowa opcja ma ułatwić użytkownikom rozpoznawanie źródła danej informacji.

Źródło: media.fb.com

Badania wskazują, że internauci mają problemy z powiązaniem treści artykułu, na który trafili w mediach społecznościowych, z jego wydawcą. Z przeprowadzonego niedawno badania Pew Research Center wynika, że tylko 56 proc. ankietowanych potrafiło wskazać źródło materiału znalezionego w social mediach.

Podobne badania przeprowadził Reuters Institute for the Study of Journalism, o czym pisaliśmy na początku miesiąca. 

Nowa funkcja powstała dzięki współpracy serwisu Marka Zuckerberga z wydawcami w ramach Facebook Journalism Project. Docelowo logotypy mają pojawiać się przy wszystkich artykułach w aplikacji.

Więcej na ten temat można przeczytać na stronie. Instrukcja dla wydawców, która wyjaśnia, jak można wgrać logotyp, jest dostępna tutaj. (pk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj