W listopadzie 2021 roku, podczas konferencji Facebook Communities Summit, serwis Zuckerberga poinformował, że wprowadza szereg nowych narzędzi i aktualizacji dla administratorów grup. Celem zmian jest pomoc w budowaniu zaangażowania społeczności oraz urozmaicenie doświadczeń użytkowników. Firma zapewniła, że wprowadza kolejne elementy, które pomogą w zapewnieniu bezpieczeństwa w grupach – czytamy w komunikacie na blogu platformy.
Facebook tłumaczy, że w celu nadania wyjątkowości grupie administratorzy będą mogli dostosować kolory, tła postów oraz emotikony, których członkowie mogą używać do reagowania na treści. Dodatkowo wprowadzone zostaną nowe odznaki, które będzie można przyznawać za aktywność, oraz preferowane formaty, które ujednolicą wygląd danej grupy. Pojawi się nowy przycisk do publikowania, który umożliwi wstawienie posta bez konieczności przewijania treści w grupie do samej góry. Liderzy grupy będą mogli skonstruować unikalne powitanie dla nowych członków, żeby w łatwy sposób zapoznali się z zarządzającymi społecznością i poznali zasady, które w niej obowiązują – zapowiada serwis.
Źródło: about.fb.com
Portal testuje także możliwość tworzenia podgrup dla konkretnych wątków tematycznych, aby usprawnić znajdowanie potrzebnych informacji. Przewidziane jest również wprowadzenie grupowego czatu, żeby przyspieszyć komunikowanie się w czasie rzeczywistym oraz umawianie cyklicznych wydarzeń w ramach społeczności. Nowe narzędzia mają pozytywnie wpłynąć na relacje pomiędzy użytkownikami.
Źródło: about.fb.com
Serwis przekazuje, że administratorzy będą mogli przypinać ogłoszenia i ustalać, w jakiej kolejności mają się one pojawiać. Zaktualizowana zostanie usługa Admin Assist, która ułatwi prowadzącemu grupę zarządzać dodawaniem nowych osób. Funkcja będzie dostępna również w aplikacji Facebook Lite. Moderatorzy i liderzy grup będą mieli przeznaczony dla siebie komunikator do omawiania spraw istotnych dla danej społeczności.
Źródło: about.fb.com
Nowe narzędzie, które jest jeszcze testowane, pozwoli administratorom zbierać pieniądze w grupach w celu finansowania projektów i rozwoju społeczności. Grupy będą mogły mieć swoje własne sklepy, a treści z wybranych podgrup będą wymagały zakupu subskrypcji – wynika z informacji umieszczonych na blogu.
Dodatkowo czytamy, że zmiany będą dotyczyć również administratorów stron, którzy będą mogli korzystać z dostępnych narzędzi do moderowania grup. Jednak te funkcje są jeszcze we wczesnych testach i ich wejście życie może nastąpić w przyszłym roku. (as)