Facebook chce ułatwić użytkownikom dotarcie do lokalnych wiadomości. Pod koniec listopada 2018 roku Anthea Watson Strong, Product Manager Facebooka, poinformowała na stronie newsroomu serwisu, że platforma rozszerza sekcję „Today In” na inne rejony oraz zaczyna testować lokalne powiadomienia publikowane ze sprawdzonych stron rządowych.
O testach tej funkcji informowaliśmy na PRoto.pl
Obecnie opcja jest dostępna w 400 miastach w USA, jednak jak czytamy dalej w artykule, serwis już rozpoczął pierwsze testy w Australii. Ponadto platforma zaczęła wdrażać nową możliwość na terenach pustynnych i w innych miejscach, gdzie dostęp do lokalnych informacji jest mocno ograniczony.
Jeszcze przed wprowadzeniem „Today In” Facebook przeprowadził badania, z których wynika, że 50 proc. użytkowników platformy chce wiedzieć więcej na temat wydarzeń z ich miejscowości, a nawet chciałoby, aby tego rodzaju treści przeważały nad innymi bardziej ogólnymi.
Tina z Illinois, której wypowiedź zamieścił portal, stwierdziła, że używa „Today In” każdego dnia. „Pracuję po wiele godzin, a telefon jest zawsze przy mnie. Dzięki korzystaniu z niego mogę się dowiedzieć, co się dzieje w mojej okolicy” – dodała.
Facebook rozpoczął także testy związane z samymi powiadomieniami. W tym celu platforma nawiązała współpracę ze 100 sprawdzonymi stronami rządowymi, które będą mogły informować odbiorców o ważnych wydarzeniach za pomocą „local alert”. Dzięki temu, jak czytamy dalej, użytkownicy dowiedzą się o sytuacjach, które wymagają od nich podjęcia szybkich działań lub bezpośrednio na nich wpływają. Mowa tu m.in. o wypadkach, problemach na drogach czy klęskach żywiołowych.
Platforma ma nadzieję, iż wkrótce sekcja „Today In” zostanie rozszerzona na inne lokalne społeczności. (pm)