Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Facebook z własną technologią mapowania. Zna rozmieszczenie ludności z 23 krajów. plany marka zuckerberga dotyczące zapewnienia dostępu do internetu wszystkim mieszkańcom kuli ziemskiej są znane od lat. jak podaje serwis cnbc.com, serwis nadal działa w tym kierunku – facebook zna obecnie miejsce zamieszkania milionów ludzi na całym świecie z dokładnością do 15 stóp (w przeliczeniu – niecałe 460 metrów – przyp. red.). w jakim celu? jak czytamy, firma stworzyła specjalną mapę, łącząc dane pochodzące z rządowego spisu ludności z informacjami, jakie uzyskała dzięki satelitom kosmicznym. technologia mapowania, która – jak twierdzą specjaliści facebooka – została przez nich opracowana, ma pozwalać na precyzyjne określenie populacji ludności w dowolnym kraju na świecie z dokładnością nawet do pięciu metrów. jeden z przedstawicieli platformy społecznościowej przyznał w rozmowie z cnbc, że na ten moment mapa prezentuje informacje dotyczące 23 krajów, czytamy dalej. według źródła facebook wykorzystuje pozyskane dane, by jak najdokładniej poznać rozmieszczenie ludności na świecie i dopasować technologie zapewniające dostęp do internetu w zależności od lokalizacji. „to pomoże firmie określić, jaki typ usług internetowych – zlokalizowanych na lądzie, w powietrzu lub w przestrzeni kosmicznej – może być wykorzystany, by dotrzeć do konsumentów, którzy nie mają połączenia internetowego (albo jest ono słabej jakości)” – czytamy na stronie. jak informuje janna lewis, kierująca pozyskiwaniem partnerów do wprowadzanych innowacji na facebooku, dostarczanie internetu odbywa się przy pomocy dronów i satelit, a firma współpracuje z partnerami z przemysłu kosmicznego oraz inżynierami, by stworzyć sieć opartą na wielu różnych technologiach, która zapewni dostęp do łącza internetowego na całym świecie. inwestycje związane z działalnością kosmiczną stają się popularne z dwóch powodów: malejących cen w biznesie związanym z satelitami, a także z jakością danych, jakie urządzenia te zapewniają – inforumuje cnbc.com. działalność z wykorzystaniem satelitów prowadził też rywal facebooka – google, jednak stworzone przez niego przedsiębiorstwo skybox zostało sprzedane w tym roku, bo – jak tłumaczy zespół internetowego giganta – firma zrozumiała, że może zdobyć te same dane bez posiadania własnych urządzeń na orbicie. (bm).
Plany Marka Zuckerberga dotyczące zapewnienia dostępu do Internetu wszystkim mieszkańcom kuli ziemskiej są znane od lat. Jak podaje serwis cnbc.com, serwis nadal działa w tym kierunku – Facebook zna obecnie miejsce zamieszkania milionów ludzi na całym świecie z dokładnością do 15 stóp (w przeliczeniu – niecałe 460 metrów – przyp. red.). W jakim celu?
Jak czytamy, firma stworzyła specjalną mapę, łącząc dane pochodzące z rządowego spisu ludności z informacjami, jakie uzyskała dzięki satelitom kosmicznym. Technologia mapowania, która – jak twierdzą specjaliści Facebooka – została przez nich opracowana, ma pozwalać na precyzyjne określenie populacji ludności w dowolnym kraju na świecie z dokładnością nawet do pięciu metrów.
Jeden z przedstawicieli platformy społecznościowej przyznał w rozmowie z CNBC, że na ten moment mapa prezentuje informacje dotyczące 23 krajów, czytamy dalej. Według źródła Facebook wykorzystuje pozyskane dane, by jak najdokładniej poznać rozmieszczenie ludności na świecie i dopasować technologie zapewniające dostęp do Internetu w zależności od lokalizacji.
„To pomoże firmie określić, jaki typ usług internetowych – zlokalizowanych na lądzie, w powietrzu lub w przestrzeni kosmicznej – może być wykorzystany, by dotrzeć do konsumentów, którzy nie mają połączenia internetowego (albo jest ono słabej jakości)” – czytamy na stronie.
Jak informuje Janna Lewis, kierująca pozyskiwaniem partnerów do wprowadzanych innowacji na Facebooku, dostarczanie Internetu odbywa się przy pomocy dronów i satelit, a firma współpracuje z partnerami z przemysłu kosmicznego oraz inżynierami, by stworzyć sieć opartą na wielu różnych technologiach, która zapewni dostęp do łącza internetowego na całym świecie.
Inwestycje związane z działalnością kosmiczną stają się popularne z dwóch powodów: malejących cen w biznesie związanym z satelitami, a także z jakością danych, jakie urządzenia te zapewniają – inforumuje cnbc.com. Działalność z wykorzystaniem satelitów prowadził też rywal Facebooka – Google, jednak stworzone przez niego przedsiębiorstwo Skybox zostało sprzedane w tym roku, bo – jak tłumaczy zespół internetowego giganta – firma zrozumiała, że może zdobyć te same dane bez posiadania własnych urządzeń na orbicie.
(bm)