Jak czytamy na stronie cision.com, firmy często zniechęcają pracowników do korzystania z mediów społecznościowych w pracy. Jednak tak naprawdę wiele przez to tracą.
Według cision.com social media mogą być pożyteczne, o ile dostęp do nich i sposób ich wykorzystania będzie określony w polityce firmy. „Powinna ona uwzględniać wszystko, począwszy od oczekiwań dotyczących takiej aktywności, skończywszy na zakazie wypowiadania się w imieniu firmy we wszystkich kwestiach, które nie są związane bezpośrednio z ich stanowiskiem” – czytamy.
Jakie serwisy powinny być dostępne dla pracowników? Najwięcej korzyści firmy mogą wyciągnąć z obecności na Twitterze, Facebooku i LinkedIn. Ten ostatni jest najbardziej przydatny w komunikacji B2B, Facebook przyda się bardziej w komunikacji B2C. Twitter natomiast znajduje się gdzieś pomiędzy.
Kolejna kwestia to szkolenie pracowników. Według badania HubSpot, 90 proc. ufa znajomym, rekomendującym dane marki. Dobrze więc, aby również osoby zatrudnione w danej firmie stały się jej ambasadorami. Takie szkolenie powinno obejmować przegląd dobrych praktyk i prezentację porad dotyczących korzystania z mediów społecznościowych. (ks)