Facebook postanowił zaktualizować wprowadzone niedawno ankiety, aby jeszcze lepiej dopasować treści wyświetlane w aktualnościach do potrzeb użytkownika. Jak informowaliśmy w połowie maja 2019 roku, serwis społecznościowy ogłosił, że dotychczasowe informacje pozyskiwanie dzięki rejestracji tego, z kim użytkownicy wchodzą w interakcję, będą wzbogacone o wyniki wypełnianych przez nich ankiet. Teraz dodane zostały dwa nowe pytania – czytamy w komunikacie na stronie biura prasowego portalu.
Czytaj więcej: Facebook: wyniki ankiet mogą wpłynąć na widoczność postów publikowanych przez strony
Celem aktualizacji jest nadanie priorytetu najchętniej obserwowanym stronom i grupom. W pierwszym pytaniu użytkownik będzie wskazywał, jak bardzo interesują go treści zamieszczane przez stronę, a w drugim określi, jak ważna jest dla niego grupa, do której należy.
Dopasowując news feed, portal społecznościowy będzie korzystał również z informacji o tym, jak długo użytkownik należy do grupy lub obserwuje daną stronę, jak często się tam angażuje oraz z jaką częstotliwością wybrana strona lub grupa publikuje treści.
Czytamy, że tak jak w przypadku pierwszej informacji o ankietach, zmiany będą jedynie wpływać na kolejność wyświetlania stron i grup w aktualnościach. (ak)