Facebook opublikował właśnie wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2015 roku. Jak wynika z zestawienia, ponad 70 proc. przychodu z reklam serwis zarobił dzięki wersji mobilnej.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy Facebook wygenerował przychód na poziomie 3,54 miliarda dolarów, czyli o 42 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Serwis cały czas zarabia głównie na reklamach: zapewniły one 3,3 miliarda dolarów przychodu, a 73 proc. z tej kwoty to zasługa mobilnej wersji serwisu.
Przynajmniej raz w miesiącu z Facebooka korzysta teraz 1,44 miliarda osób na całym świecie. W ujęciu dziennym średnio w ciągu miesiąca serwis odwiedza 936 milionów aktywnych użytkowników. Za pomocą telefonów i tabletów z portalu korzysta 1,25 mld ludzi, czyli o 24 proc. więcej niż rok temu. Codziennie wersję mobilną wykorzystuje 798 millionów (średnia za marzec).
Odnotowano jednak spadek zysków netto: w pierwszym kwartale 2015 roku wyniosły 512 milionów dolarów, a to wynik o 20,2 proc. gorszy niż rok temu. (mb)