Facebook ogłosił, że będzie usuwał wszystkie reklamy namawiające obywateli Stanów Zjednoczonych do niegłosowania w wyborach prezydenckich w 2020 roku – informuje yahoo.com za Reutersem. Serwis społecznościowy zobowiązał się do wprowadzenia zasad jesienią 2019 roku.
Nowe działania Facebooka o nazwie „nie głosuj” znajdują się w fazie rozwoju, a firma szuka wsparcia i rad u organizacji zajmujących się wyborami – podaje źródło. Czytamy również, że zakazy będą dotyczyć jedynie postów sponsorowanych od reklamodawców, a nie wpisów prywatnych użytkowników. Wysiłki portalu społecznościowego mają docelowo powstrzymać manipulację i chęć wpłynięcia na decyzje wyborcze Amerykanów.
Źródło informuje, że Facebook zobowiązał się również do wprowadzenia jesienią nowych zasad dotyczących dezinformacji przed spisem powszechnym w USA, który odbędzie się w 2020 roku. Wszystkie posty wprowadzające Amerykanów w błąd mają być banowane.
Czytamy, że działania portalu są wynikiem jego drugiego rocznego audytu praw obywatelskich. Po pierwszym audycie w roku 2018 Facebook zdecydował się blokować konta rozpowszechniające nieprawdziwe informacje o metodach głosowania, dacie i godzinie wyborów czy lokalizacjach lokali wyborczych. (ak)
Czytaj więcej: Facebook zablokował kolejne konta, które mogły ingerować w dzisiejsze wybory w USA