piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook zdecydował, że na WhatsAppie jednak nie będzie reklam

Facebook zdecydował, że na WhatsAppie jednak nie będzie reklam

Facebook wycofuje się z pomysłu dodawania reklam na WhatsAppie – podaje engadget.com, powołując się na dziennik Wall Street Journal. Czytamy, że rozwiązany został zespół odpowiadający za dopasowanie sponsorowanych treści do wyglądu serwisu. Z kodu aplikacji zniknęła też jego cała dotychczasowa praca.

Jak informowaliśmy na PRoto.pl, w maju 2019 roku Facebook potwierdził, że ma w planach wprowadzenie reklam do WhatsAppa. Był to jeden z ważniejszych czynników, z powodu którego współzałożyciele komunikatora, Jan Koum i Brian Acton, odeszli z firmy – podaje źródło. Obaj mieli wypowiadać się krytycznie na temat prób zarabiania na aplikacji przez serwis Marka Zuckerberga – w 2012 roku w poście zamieszczonym na blogu aplikacji nazwali reklamy „obelgami dla inteligencji” i tłumaczyli, że ich celem jest stworzenie czegoś, co nie jest „kolejną platformą rozliczeniową dla reklam”.

Engadget.com zaznacza jednak, że nie jest jasne, czy Facebook całkowicie rezygnuje z treści sponsorowanych na WhatsAppie. Zdaniem Wall Street Journal tylko dotychczasowe pomysły zostają wycofane, a reklamy w przyszłości jednak pojawią się w funkcji Status (odpowiedniku instagramowego Stories). Jak czytamy, póki co serwis skupia się na tworzeniu nowych opcji dla kont biznesowych. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj