Facebook wycofuje się z pomysłu dodawania reklam na WhatsAppie – podaje engadget.com, powołując się na dziennik Wall Street Journal. Czytamy, że rozwiązany został zespół odpowiadający za dopasowanie sponsorowanych treści do wyglądu serwisu. Z kodu aplikacji zniknęła też jego cała dotychczasowa praca.
Jak informowaliśmy na PRoto.pl, w maju 2019 roku Facebook potwierdził, że ma w planach wprowadzenie reklam do WhatsAppa. Był to jeden z ważniejszych czynników, z powodu którego współzałożyciele komunikatora, Jan Koum i Brian Acton, odeszli z firmy – podaje źródło. Obaj mieli wypowiadać się krytycznie na temat prób zarabiania na aplikacji przez serwis Marka Zuckerberga – w 2012 roku w poście zamieszczonym na blogu aplikacji nazwali reklamy „obelgami dla inteligencji” i tłumaczyli, że ich celem jest stworzenie czegoś, co nie jest „kolejną platformą rozliczeniową dla reklam”.
Engadget.com zaznacza jednak, że nie jest jasne, czy Facebook całkowicie rezygnuje z treści sponsorowanych na WhatsAppie. Zdaniem Wall Street Journal tylko dotychczasowe pomysły zostają wycofane, a reklamy w przyszłości jednak pojawią się w funkcji Status (odpowiedniku instagramowego Stories). Jak czytamy, póki co serwis skupia się na tworzeniu nowych opcji dla kont biznesowych. (ak)