sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook zmienia wskaźniki trafności reklam

Facebook zmienia wskaźniki trafności reklam

Facebook wprowadza zmiany we wskaźnikach trafności reklam. Platforma zastąpi pojedynczy wyznacznik trzema nowymi wskaźnikami oraz zaktualizuje sposób obliczania potencjalnego zasięgu. Usunie także niektóre inne mierniki, które są mniej przydatne – czytamy na stronie Facebooka.

Serwis Zuckerberga przypomina, że wskaźnik trafności pozwala ustalić, czy dana reklama była odpowiednia dla określonej grupy odbiorców. Już niedługo proces diagnostyki trafności reklam obejmować będzie:

­­­– ranking jakości: jak postrzegana jest jakość reklamy w porównaniu z konkurencyjnymi reklamami o tych samych odbiorcach

– ranking wskaźnika aktywności: oczekiwany wskaźnik aktywności reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców

– ranking współczynnika konwersji: oczekiwany współczynnik konwersji reklamy w porównaniu z reklamami, które miały taki sam cel optymalizacji i rywalizowały o tę samą grupę odbiorców

Oprócz tego Facebook zapowiedział, że zaktualizuje sposób obliczania potencjalnego zasięgu. Do tej pory obliczano go na podstawie wszystkich aktywnych użytkowników w serwisie w ciągu miesiąca. Od teraz platforma ma brać pod uwagę jedynie osoby potencjalnie dostępne, którym wyświetlono reklamę w ciągu ostatnich 30 dni. Jak tłumaczy Facebook, taki sposób będzie trafniejszy, ponieważ niektórzy użytkownicy mogą korzystać z platformy i nie widzieć reklam. Dotyczy to m.in. osób odwiedzających strony z funkcją darowizny, gdzie nie są one wyświetlane.

Platforma zapowiedziała także, że usunie siedem wskaźników reklam i zastąpi je bardziej przydatnymi. Pełną listę wskaźników, które serwis usunie, można odnaleźć w centrum pomocy Facebooka.

Serwis zapowiedział, że rozpocznie wprowadzanie nowej diagnostyki trafności reklam 30 kwietnia 2019 roku. (pm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj