Facebook wprowadza zmiany we wskaźnikach trafności reklam. Platforma zastąpi pojedynczy wyznacznik trzema nowymi wskaźnikami oraz zaktualizuje sposób obliczania potencjalnego zasięgu. Usunie także niektóre inne mierniki, które są mniej przydatne – czytamy na stronie Facebooka.
Serwis Zuckerberga przypomina, że wskaźnik trafności pozwala ustalić, czy dana reklama była odpowiednia dla określonej grupy odbiorców. Już niedługo proces diagnostyki trafności reklam obejmować będzie:
– ranking jakości: jak postrzegana jest jakość reklamy w porównaniu z konkurencyjnymi reklamami o tych samych odbiorcach
– ranking wskaźnika aktywności: oczekiwany wskaźnik aktywności reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców
– ranking współczynnika konwersji: oczekiwany współczynnik konwersji reklamy w porównaniu z reklamami, które miały taki sam cel optymalizacji i rywalizowały o tę samą grupę odbiorców
Oprócz tego Facebook zapowiedział, że zaktualizuje sposób obliczania potencjalnego zasięgu. Do tej pory obliczano go na podstawie wszystkich aktywnych użytkowników w serwisie w ciągu miesiąca. Od teraz platforma ma brać pod uwagę jedynie osoby potencjalnie dostępne, którym wyświetlono reklamę w ciągu ostatnich 30 dni. Jak tłumaczy Facebook, taki sposób będzie trafniejszy, ponieważ niektórzy użytkownicy mogą korzystać z platformy i nie widzieć reklam. Dotyczy to m.in. osób odwiedzających strony z funkcją darowizny, gdzie nie są one wyświetlane.
Platforma zapowiedziała także, że usunie siedem wskaźników reklam i zastąpi je bardziej przydatnymi. Pełną listę wskaźników, które serwis usunie, można odnaleźć w centrum pomocy Facebooka.
Serwis zapowiedział, że rozpocznie wprowadzanie nowej diagnostyki trafności reklam 30 kwietnia 2019 roku. (pm)