Alex Hardiman, Product Manager sekcji News na Facebooku poinformowała, że serwis podjął kolejne działania, które mają na celu walkę z rozprzestrzeniającymi się fake newsami. Portal wprowadził zmianę, która z założenia ma wspierać wydawców – czytamy na media.fb.com.
Administratorzy stron, którzy jedynie udostępniają tworzone przez kogoś treści, nie będą mogli edytować metadanych wklejanych linków. Chodzi o edycję tytułów, opisów czy zdjęć – czytamy. Możliwość tę zachowają strony, które podają dalej treści stworzone przez siebie.
Portal udostępnia wydawcom również nową zakładkę „Page Publishing Tools”, która ma im pomagać w potwierdzaniu ich autentyczności jako autorów treści i w modyfikowaniu dodawanych linków – wyjaśnia Alex Hardiman. Strony, które będą jednak nadużywać możliwości edytowania linków w celu tworzenia wprowadzających w błąd informacji czy spamu, mogą stracić dostęp do tego narzędzia – czytamy.
Więcej informacji na temat edycji metadanych dotyczących linków publikowanych na Facebooku można znaleźć na stronie. (pk)