Podwykonawca Facebooka brał od właścicieli zablokowanych kont reklamowych łapówki w wysokości tysięcy dolarów za ich odblokowanie – pisze buzzfeednews.com. Jak czytamy, portal społecznościowy dowiedział się o sprawie od dziennikarzy i po przeprowadzeniu wewnętrznego śledztwa zrezygnował z usług podejrzanego.
Przyjmujący łapówki odblokowywał konta powiązane z firmą marketingową Ads Inc. z San Diego. Buzzfeednews.com przyglądał się jej już wcześniej – w październiku 2019 roku opublikował informację, według której przeznaczyła ona ponad 50 mln dol. na reklamy zawierające fałszywe twierdzenia o celebrytach. Miały one nakłaniać użytkowników Facebooka do zapisywania się na płatną subskrypcję produktu opisywanego jako darmowy.
To kolejny dowód na nierzetelność platform społecznościowych i istnienie korupcji w branży digital marketingu – stwierdził w rozmowie ze źródłem senator Mark Warner. Polityk od czterech lat przekonuje Federalną Komisję Handlu, że niektórzy użytkownicy wykorzystują internetowe platformy do łamania prawa. (mp)
Zdjęcie główne: fot. efile, [CC BY-SA 2.0], via flickr.com