„Obecność w social mediach nie wymaga tworzenia specjalnej strategii, ponieważ ta została już dawno przez markę określona. Obecność w mediach społecznościowych powinna być kwintesencją samej marki” – stwierdził Adam Szudra, Managing Director w agencji Faster&Better, na łamach brief.pl.
Na Facebooku trzeba postawić na kreację czy strategię? Zdaniem Szudry często te pojęcia są stosowane wymiennie. „To, co powinno być robione, to właśnie dobre wyprowadzenie kreatywne strategii marki do mediów społecznościowych. Staramy się uświadamiać klientom, że sformułowanie »przygotowanie strategii obecności w mediach społecznościowych« jest bezzasadne” – dodaje. Mylnie zakłada się, że to agencja buduje strategię marki – ona jest ustalana przez klienta, zaś zadaniem agencji jest jej wprowadzenie w social mediach oraz „znalezienie wyróżników, pomysłów, ciekawej linii kreatywnej do komunikowania i przekazywania skonstruowanej wcześniej strategii marki”.
Niestety – często komunikacja na FB staje się „nijaka”, ze względu na brak koncepcji realizacji strategii w social mediach. Sposobem na zwiększenie wyrazistości marki może być blog firmowy, jednak dużo zależy tu od jego autora. Tak jest w przypadku firmy Play i jego rzecznika Marcina Gruszki, który prowadzi ciekawego bloga – podkreśla Szudra. Ponadto „do łask powraca chociażby newsletter, ponieważ dzięki niemu mamy pewność dotarcia do klienta – poczucie, którego nie ma przy wrzucaniu informacji na Facebooka” – czytamy w serwisie.
Sprawdź szkolenie otwarte – Blogi jak narzędzie PR – 20 marca – Warszawa