Facebook testuje nową funkcję, która ma pomóc użytkownikom odróżniać wpisy informacyjne od żartobliwych. Te drugie mają być oznaczane jako „satyryczne” – czytamy w portalu forbes.com.
Jak zauważa Amit Chowdhry, autor artykułu, zmiany są konieczne, bo internauci często biorą na poważnie wiadomości publikowanie na FB przez portale parodiujące serwisy informacyjne, jak np. The Onion. Forbes przypomina także wpadkę chińskich dzienników, które powołując się na jeden z artykułów ze strony theonion.com , poinformowały, że Kim Dzong Un, przywódca Korei Północnej, został uznany za „najseksowniejszego żyjącego mężczyznę”.
Strona prześmiewczego portalu ma około 11 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, z czego dużo przekierowań zawdzięcza Facebookowi. Jessie Baker, rzecznik prasowa Facebooka przyznała także, że otrzymywała coraz więcej wiadomości od użytkowników, którzy prosili, by rozróżnić artykuły satyryczne od innych – czytamy dalej. Dlatego serwis zdecydował się na zmiany. Jak mają wyglądać? FB prowadzi testy, dzięki którym napis „satyra” ma być pokazywany przy linkach wyświetlanych jako „powiązane” pod przeglądowym wpisem. (mw)
Źródło: forbes.com