Duże zasięgi organiczne na FB? Niestety nie można na to liczyć. Od połowy października zasięg spadł o połowę, a to może być dopiero początek końca darmowego użytkowania FB – czytamy w antyweb.pl.
Z badania zrobionego przez Social@Ogilvy dotarcie do fanów (w ostatnich 5 miesiącach) zmalało o połowę, czyli z 12 proc. do 6 proc. Zaś w przypadku profili, które mają więcej niż 500 tys. fanów, sytuacja jest jeszcze gorsza – spadek z 4 proc. na 2 proc. Wniosek nasuwa się sam: „bójcie się, zasięg organiczny sięgnie zera” – czytamy w serwisie. Facebook tłumaczy, że „użytkownicy produkują już tyle contentu, że niemożliwe jest jego pokazanie wszystkiego użytkownikom”. To rozsądne argumenty, jednak można dopatrzyć się tu także strategii biznesowej. Zamiast serwisu na styku „owned” i „earned” pozostanie tylko strefa „paid”. Możliwe, że mimo wszystko firmy będą płacić, bo wiele z nich zainwestowało niemałe pieniądze w profil, zatem nie będzie tak łatwo z niego zrezygnować – czytamy w antyweb.pl. (kg)