Vain, fińska marka modowa, nawiązała współpracę z siecią restauracji szybkiej obsługi McDonald’s – podaje edition.cnn.com. Jak czytamy, do wykonania kolekcji wykorzystano służbowe uniformy pracowników sieci fast foodów, pochodzące z recyklingu.
Marka Vain w komunikacji przekazała, że to sposób na ponowne wykorzystanie zużytej odzieży roboczej i istniejących już materiałów – informuje źródło.
Jak czytamy dalej, 27 elementów kolekcji będą mogli otrzymać fińscy pracownicy McDonald’s w ramach wewnętrznej loterii. Marka podkreśla jednak, że nie będą oni mogli nosić tych ubrań w pracy.
Jimi Vain, dyrektor kreatywny i projektant, powiedział, że jako nastolatek spędzał dużo czasu w fast foodzie, dlatego ta współpraca od razu go zaintrygowała – podaje źródło.
Edition.cnn.com zauważa, że to nie pierwsza współpraca sieci McDonald’s z markami modowymi. W 2014 roku projektant mody Jeremy Scott czerpał inspiracje z sieci restauracji w swojej debiutanckiej kolekcji dla marki Moschino, a w 2020 roku marka Vetements zorganizowała pokaz mody w paryskim McDonald’s – czytamy dalej. (bs)
Źródło zdjęcia głównego: jimivain.com