Małe budżety, brak zrozumienia social mediów przez zarząd, powtarzanie tych samych treści we wszystkich kanałach komunikacyjnych – na takie problemy wskazują social media managerowie w portalu digiday.com.
Co sprawia, że praca social media managerów przypomina bieg przez płotki? Po pierwsze, budżety przeznaczane na media społecznościowe są stanowczo za małe. Kreatywność nie znosi limitów, a budżety są konkretnie określone. Jak zauważa jeden z managerów, zarząd chciałby działań na miarę Coca-Coli czy Redbulla przy małym nakładzie pieniężnym. Po drugie, trzeba rozumieć swoją markę, a nie zawsze to się udaje – narzekają managerowie. Ponadto nie wszyscy w firmie widzą konieczność zatrudniania ludzi od social mediów, a każdy ma swoją wizję tego, co i jak powinno być zrobione. Czasem wychodzi na to, że social managerowie zastępują kreatywność kopiowaniem tych samych treści marketingowych we wszystkich kanałach komunikacji. (kg)