Jak pracownicy oceniają działania employerbrandingowe? Pracodawcy nie zawsze wywiązują się z przedstawionych podczas rekrutacji obietnic – wynika z ankiety przeprowadzonej przez LearnPlace.
Dlaczego decydujemy się wziąć udział w rekrutacji? Respondenci najczęściej wskazywali tu na dobrze przygotowane ogłoszenie o pracę, opinie osoby pracującej w firmie, a także sympatię do marki. Co ciekawe jednak, już po pierwszym spotkaniu kandydata z przyszłym pracodawcą nastąpił wzrost opinii negatywnych (z 2 proc. przed rekrutacją do 29 proc. po jej zakończeniu i otrzymaniu decyzji o zatrudnieniu).
Szkolenia. W tej części badania 70 proc. respondentów przyznaje, że tuż po rozpoczęciu pracy w firmie miało do czynienia ze szkoleniem, a 63 proc. osób otrzymało dostęp do intranetu. Powszechne są też działania, mające na celu wzmocnienie motywacji pracowników, takie jak spotkania integracyjne, zapewnienie pakietu socjalnego i obietnice awansu. Stosunkowo mało działań skupia się jednak na zapewnieniu komunikacji dwustronnej, zmierzającej do poznania informacji zwrotnej ze strony pracowników. Obecność w firmie narzędzi typu enterprise social networks (ESN) zadeklarowało tylko 44 proc. osób.
Okazuje się również, że wywiązywanie się z obietnic złożonych podczas rekrutacji nie należy do najmocniejszych stron organizacji. 61 proc. respondentów stwierdziło, że firmy wywiązywały się z nich średnio, źle lub bardzo źle. Badania trwały od końca listopada 2016 roku do początku stycznia 2017 roku, wzięło w nich udział 437 respondentów.
Pełny raport jest dostępny pod linkiem. (mw)