„Nie mów może, jeśli chcesz powiedzieć nie” – to nadruk na koszulce Forever 21, który wywołał krytykę. Za brak taktu w tematyce gwałtu – pisze prdaily.com.
Wciąż w debacie publicznej brakuje właściwych słów, jak rozmawiać o tym trudnym zagadnieniu. To zielone światło dla brand managerów, by świecić dobrym przykładem – pisze Kevin Allen, autor artykułu. Producent koszulek Forever 21 wymyślił więc kampanię, jednak nie wszystkim sposobało się hasło na koszulce: „Nie mów może, jeśli chcesz powiedzieć nie”. Jak dodaje autor, t-shirty były przeznaczone dla mężczyzn. Krytycznie nastawieni internauci na Twitterze zwracali uwagę, że firma propaguje retorykę obwiniania kobiet.
W związku z takim odzewem firma zdecydowała wycofać koszulki. Wydała też oświadczenie, w którym przeprasza wszystkie osoby urażone:
„Forever 21 stara się być przykładem najwyższych standardów etycznych i bierze bardzo na poważnie sugestie konsumentów. Po otrzymaniu informacji zwrotnej podjęliśmy natychmiastowe działania w celu ich usunięcia z naszej strony internetowej. Serdecznie przepraszamy każdego, kto poczuł się obrażony”. (mw)