Szefowie Formuły 1 zaprezentowali nowe logo i wyjaśnili, dlaczego zdecydowali się na zmianę identyfikacji wizualnej – czytamy na motorsport.com.
Sean Bratches, który koordynuje dział reklamy cyklu najbardziej prestiżowych międzynarodowych wyścigów samochodowych, powiedział, że powodem decyzji był fakt, że poprzedni logotyp nie był praktyczny w przypadku nowoczesnych platform digitalowych – podaje źródło. Dodał, że Formuła 1 powinna podążać za przykładem innych globalnych marek, które zmieniły swoją identyfikację wizualną, aby lepiej funkcjonować w erze cyfrowej.
Obecny logotyp, fot. facebook.com/Formula1
Poprzedni logotyp, fot. facebook.com/Formula1
„Spójrzmy na Starbucksa czy Coca-Colę, które uprościły swoje logotypy, aby wejść do digitalu. Czuliśmy, że musimy pójść trochę dalej i naprawdę zmienić sposób, aby ułatwić nam pójście do przodu” – cytuje wypowiedź Bratchesa motorsport.com .
Ellie Norman, szefowa działu marketingu Formuły 1, dodała, że koncepcja projektu opiera się na dwóch samochodach, poruszających się po torze i jadących w stronę mety – czytamy. Jej zdaniem nowe logo ma być bardziej „elastyczne” i wszechstronne – wyjaśnia źródło.
Jak można jednak zauważyć choćby na stronie Formuły 1 na Facebooku, nowa identyfikacja wizualna budzi sprzeczne emocje. Część internautów krytykuje markę za zmianę logotypu i namawia do powrotu do poprzedniej wersji.
Jak podaje independent.co.uk, nowe logo nie przypadło do gustu również niektórym gwiazdom Formuły 1. „Stare logo było ikoną, a nowe nie jest. Wyobraźcie sobie, że Ferrari zmienia swój logotyp” – źródło przywołuje komentarz Lewisa Hammiltona. Sebastian Vettel stwierdził natomiast krótko, że bardziej podobało mu się poprzednie logo – czytamy. (pp)
Czytaj też: Pablo Biardzki: To marka nadaje znaczenia swojemu logotypowi