Zdaniem Nate’a Elliota, analityka Forrester Research, marki tracą czas, promując się na Twitterze i Facebooku. „Lepiej poszukać innych platform do prowadzenia komunikacji” – czytamy na jego blogu.
Elliot skomentował tym samym raport Facebooka poświęcony strategii komunikacji na najbliższy rok. Serwis zapowiedział, że od początku 2015 roku będzie ograniczał zasięg postów, które tak naprawdę są ukrytymi reklamami. „Już od jakiegoś czasu obserwujemy, że posty z ograniczonymi zasięgami nie mogą liczyć na dużą efektywność” – zauważa autor tekstu. Jako przykład wymienia agencję Ogilvy, która podawała, że posty jej największych klientów docierają do ok. 2 proc. fanów. Z kolei z badań Forrester Research wynika, że tylko 0,7 proc. fanów zareagowało na jakikolwiek post z ograniczonym zasięgiem. „Ostatnie oświadczenie Facebooka oznacza koniec tej metody promowania” – uważa Elliot.
Co powinny zrobić marki? Jednym ze sposobów budowania trwałych relacji z klientami będzie marketing e-mailowy. Warto także tworzyć sekcje społecznościowe na własnych stronach internetowych. (mw)