Puls Biznesu zamieścił wywiad ze Stephanem Fouksem, specjalistą ds. komunikacji korporacyjnej i finansowej, dyrektorem zarządzającym Grupy Havas i Executive Co-Chairmanem Euro RSCG Worldwide. Pytania dotyczyły przede wszystkim komunikacji firm w sytuacjach kryzysowych. Zdaniem eksperta „Głównym celem komunikacji kryzysowej jest przecież takie rozwiązanie problemu, by nie pozostał w społecznej pamięci. Jeśli kryzys się rozwija i ludzie zaczynają o nim mówić, to znak, że komunikacja kryzysowa szwankuje”.
Fouks radzi, aby w trudnych sytuacjach komunikaty ze strony firmy budować na prawdzie, bo „Kłamstwo prędzej czy później wychodzi na jaw i zwraca się przeciwko tym, którzy się go dopuścili”. Ekspert zwraca jednak uwagę na różnice pomiędzy kłamstwem, a ujawnianiem wszystkiego. Jego zdaniem „Absolutna szczerość osłabia firmę”, a otoczenie oczekuje raczej ze strony przedsiębiorstwa informacji o rozwiązaniu, a nie wszystkich detali związanych z kryzysem. Pytany o reakcję firmy na nagłaśnianie kryzysu w mediach Fouks odpowiada: „Kiedy wybucha pożar w mediach, reakcja firmy go nie zażegna. W sytuacjach pełnych emocji racjonalne argumenty zadziałają jak dolanie oliwy do ognia. Wtedy trzeba zacisnąć zęby i odczekać, by przemówić we właściwym momencie”. (psp)