23 maja 2024 roku Fundacja Avalon ogłosiła nabór ofert dotyczących współpracy przy realizacji ogólnopolskiej kampanii społecznej o roboczym tytule „Odwrócony świat”.
Ideami projektu są m.in. budowanie pozytywnych postaw społecznych wobec osób z niepełnosprawnościami, promowanie konceptu otwartości na ludzi doświadczających różnych rodzajów niepełnosprawności oraz zwrócenie uwagi jednostek w pełni sprawnych na to, że kwestie dostępności stanowią decydującą rolę w funkcjonowaniu OzN. Kampania ma również podkreślać, że prawdziwymi wyzwaniami dla jednostek nie w pełni sprawnych są niedostępne przestrzenie oraz bariery koncepcyjne, fizyczne i ideowe.
Projekt będzie kierowany do ogółu polskiego społeczeństwa. Skupi się jednak na trzech grupach odbiorców, dla których akcja powinna realizować różne cele: osobach z niepełnosprawnościami, ich rodzinach, opiekunach i bliskich oraz osobach pełnosprawnych.
Inicjatywa stanowi bezpośrednie nawiązanie oraz przedłużenie ostatniej kampanii „Niepełnosprawni, niezauważalni”, która dotyczyła tematu braku widoczności oraz niezauważalności OzN w przestrzeni publicznej i medialnej. Zwracała ona uwagę na perspektywę osób, które czuły się niewidzialne ze względu na niepełnosprawność.
Czytaj więcej: Fundacja Avalon chce walczyć z dyskryminacją osób z niepełnosprawnościami. Ruszyła kampania społeczna
„Odwrócony świat” zakłada m.in. emisję spotów reklamowych w telewizji, internecie, radio internetowym i tradycyjnym, social mediach i na nośnikach zewnętrznych. Zaplanowano także działania PR oraz współpracę z twórcami internetowymi.
Do zadań wybranej agencji należeć będą m.in. przygotowanie wstępnej koncepcji kreatywnej i strategii kampanii, kreacja i realizacja kampanii outdoorowej czy opracowanie i realizacja strategii działań reklamowych i wizerunkowych w przestrzeni digitalowej.
Czytaj więcej: Fundacja Avalon porusza problem niezauważalności osób z niepełnosprawnościami
Kampania jest współfinansowana przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Łączna maksymalna kwota przeznaczona na całą kampanię wynosi blisko 1,4 mln zł brutto.
Oferty wraz z portfolio należy wysyłać na adresy: hszczuka@fundacjaavalon.pl, pliberadzka@fundacjaavalon.pl do 5 lipca 2024 roku. Decyzja dotycząca wyboru agencji zostanie podjęta do końca lipca 2024 roku. Fundacja zastrzega sobie prawo do zmiany terminu dokonania wyboru.
Więcej informacji znajduje się na stronie.