25 listopada 2024 roku ruszyła akcja Fundacji Feminoteka „Początek przemocy”. Kampania wystartowała z okazji „16 dni przeciw przemocy ze względu na płeć” i ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa na temat przemocy seksualnej oraz pokazanie, jak pomóc jej ofiarom.
Feminoteka zaznacza, że przemoc seksualna zazwyczaj jest utożsamiana z jej najbardziej poważnymi i drastycznymi emanacjami, takimi jak gwałt czy molestowanie. Reagować powinno się jednak dużo wcześniej. Fundacja zachęca, aby zrobić krok wstecz i zobaczyć momenty i miejsca, gdzie jest przekraczana pierwsza podstawowa granica przemocy.
W ramach akcji powstało 16 treści, z okazji „16 dni przeciw przemocy ze względu na płeć”, w tym pięć spotów wiedo, które codziennie, pomiędzy 25 listopada a 10 grudnia 2024 roku, będą publikowane na kanałach Feminoteki w mediach społecznościowych.
Źródło: youtube.com/KierunekKreatywny
Kampania będzie prowadzona w również w telewizji, przestrzeniach outdoorowych w postaci krótkich spotów i plakatów OOH oraz na ekranach w komunikacji miejskiej. Przekazy są prezentowane w dwóch językach – polskim i ukraińskim.
Za strategię i koncepcję kreatywną odpowiada agencja Kierunek Kreatywny. Produkcją spotów wideo zajął się dom produkcyjny Film Fiction. (ao)