Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Fundacja JiM rusza z nową edycją kampanii społecznej na temat autyzmu. w lutym 2021 roku wystartowała tegoroczna edycja kampanii społecznej „polska na niebiesko”, której organizatorem jest fundacja jim – organizacja niosąca pomoc osobom z autyzmem oraz ich rodzinom. celem akcji jest zwiększenie świadomości na temat autyzmu oraz tolerancji wśród społeczeństwa. hasłem akcji w 2021 roku jest: „autyzm. odmień moją historię”. organizatorzy chcą zwrócić uwagę społeczeństwa na to, jak wspólnie można zmienić na lepsze życie osób z autyzmem – według światowej organizacji zdrowia w polsce jest ich 400 tys. aby tego dokonać, należy zrozumieć, czym jest to zaburzenie oraz jak wielu ludzi ono dotyczy – wskazuje fundacja. jak zauważają organizatorzy, co roku 2 kwietnia, w międzynarodowy dzień świadomości autyzmu, na niebiesko zostają oświetlone najbardziej znane obiekty na świecie, m.in. empire state building w nowym jorku, pomnik chrystusa odkupiciela w rio de janeiro czy opera w sydney. w ramach kampanii organizatorzy zachęcają także firmy i instytucje do oświetlenia na niebiesko swoich budynków. fundacja zachęca wszystkich do wydrukowania przygotowanego listu na temat akcji i przedstawienia go swoim pracodawcom. dodatkowo organizatorzy namawiają, by 2 kwietnia opublikować post w mediach społecznościowych ze zdjęciami oświetlonych na niebiesko budynków z hashtagiem #polskananiebiesko. w ramach akcji powstały także specjalne ilustracje przedstawiające historie osób z autyzmem. ich autorami są justyna hołubowska-chrząszczak, pola augustynowicz i ola dobrzyńska. jeden z plakatów z ilustracjami, których edycja jest limitowana, można otrzymać przez wpłacenie datku (67 zł lub więcej) na rzecz fundacji. źródło: jim.org/polskananiebiesko. na stronie internetowej kampanii przedstawiane są także historie osób z autyzmem lub ich bliskich – trzy z nich zostały także pokazane na filmach, które dostępne są na youtube’owym kanale fundacji. każdy może także podzielić się własną historią. działania będą promowane m.in. w mediach społecznościowych – na facebooku, instagramie, linkedinie i twitterze. informacje o akcji będą także przekazywane przy okazji wydarzeń, takich jak ogólnopolski dzień walki z depresją (23 lutego) czy w dzień kobiet (8 marca). ambasadorem akcji jest aktor jacek braciak. w kampanię zaangażowane są także sieci sklepów spożywczych – od 1 lutego aldi; wcześniej lidl i stokrotka – które wprowadzają „ciche godziny”. oznacza to, że w określonych dniach i godzinach we wszystkich sklepach zostanie wyłączona muzyka, a osoby w spektrum autyzmu będą mogły skorzystać z oznaczonych kas pierwszeństwa. akcja będzie prowadzona do 2 kwietnia 2021 roku. (ak). zdjęcie główne: jim.org/polskananiebiesko.
W lutym 2021 roku wystartowała tegoroczna edycja kampanii społecznej „Polska na Niebiesko”, której organizatorem jest Fundacja JiM – organizacja niosąca pomoc osobom z autyzmem oraz ich rodzinom. Celem akcji jest zwiększenie świadomości na temat autyzmu oraz tolerancji wśród społeczeństwa.
Hasłem akcji w 2021 roku jest: „Autyzm. Odmień moją historię”. Organizatorzy chcą zwrócić uwagę społeczeństwa na to, jak wspólnie można zmienić na lepsze życie osób z autyzmem – według Światowej Organizacji Zdrowia w Polsce jest ich 400 tys. Aby tego dokonać, należy zrozumieć, czym jest to zaburzenie oraz jak wielu ludzi ono dotyczy – wskazuje fundacja.
Jak zauważają organizatorzy, co roku 2 kwietnia, w Międzynarodowy Dzień Świadomości Autyzmu, na niebiesko zostają oświetlone najbardziej znane obiekty na świecie, m.in. Empire State Building w Nowym Jorku, pomnik Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro czy opera w Sydney. W ramach kampanii organizatorzy zachęcają także firmy i instytucje do oświetlenia na niebiesko swoich budynków.
Fundacja zachęca wszystkich do wydrukowania przygotowanego listu na temat akcji i przedstawienia go swoim pracodawcom. Dodatkowo organizatorzy namawiają, by 2 kwietnia opublikować post w mediach społecznościowych ze zdjęciami oświetlonych na niebiesko budynków z hashtagiem #PolskaNaNiebiesko.
W ramach akcji powstały także specjalne ilustracje przedstawiające historie osób z autyzmem. Ich autorami są Justyna Hołubowska-Chrząszczak, Pola Augustynowicz i Ola Dobrzyńska. Jeden z plakatów z ilustracjami, których edycja jest limitowana, można otrzymać przez wpłacenie datku (67 zł lub więcej) na rzecz fundacji.
Źródło: jim.org/polskananiebiesko
Na stronie internetowej kampanii przedstawiane są także historie osób z autyzmem lub ich bliskich – trzy z nich zostały także pokazane na filmach, które dostępne są na youtube’owym kanale fundacji. Każdy może także podzielić się własną historią.
Działania będą promowane m.in. w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, LinkedInie i Twitterze. Informacje o akcji będą także przekazywane przy okazji wydarzeń, takich jak Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją (23 lutego) czy w Dzień Kobiet (8 marca).
Ambasadorem akcji jest aktor Jacek Braciak. W kampanię zaangażowane są także sieci sklepów spożywczych – od 1 lutego Aldi; wcześniej Lidl i Stokrotka – które wprowadzają „Ciche Godziny”. Oznacza to, że w określonych dniach i godzinach we wszystkich sklepach zostanie wyłączona muzyka, a osoby w spektrum autyzmu będą mogły skorzystać z oznaczonych kas pierwszeństwa.
Akcja będzie prowadzona do 2 kwietnia 2021 roku. (ak)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Fundacja JiM rusza z nową edycją kampanii społecznej na temat autyzmu. w lutym 2021 roku wystartowała tegoroczna edycja kampanii społecznej „polska na niebiesko”, której organizatorem jest fundacja jim – organizacja niosąca pomoc osobom z autyzmem oraz ich rodzinom. celem akcji jest zwiększenie świadomości na temat autyzmu oraz tolerancji wśród społeczeństwa. hasłem akcji w 2021 roku jest: „autyzm. odmień moją historię”. organizatorzy chcą zwrócić uwagę społeczeństwa na to, jak wspólnie można zmienić na lepsze życie osób z autyzmem – według światowej organizacji zdrowia w polsce jest ich 400 tys. aby tego dokonać, należy zrozumieć, czym jest to zaburzenie oraz jak wielu ludzi ono dotyczy – wskazuje fundacja. jak zauważają organizatorzy, co roku 2 kwietnia, w międzynarodowy dzień świadomości autyzmu, na niebiesko zostają oświetlone najbardziej znane obiekty na świecie, m.in. empire state building w nowym jorku, pomnik chrystusa odkupiciela w rio de janeiro czy opera w sydney. w ramach kampanii organizatorzy zachęcają także firmy i instytucje do oświetlenia na niebiesko swoich budynków. fundacja zachęca wszystkich do wydrukowania przygotowanego listu na temat akcji i przedstawienia go swoim pracodawcom. dodatkowo organizatorzy namawiają, by 2 kwietnia opublikować post w mediach społecznościowych ze zdjęciami oświetlonych na niebiesko budynków z hashtagiem #polskananiebiesko. w ramach akcji powstały także specjalne ilustracje przedstawiające historie osób z autyzmem. ich autorami są justyna hołubowska-chrząszczak, pola augustynowicz i ola dobrzyńska. jeden z plakatów z ilustracjami, których edycja jest limitowana, można otrzymać przez wpłacenie datku (67 zł lub więcej) na rzecz fundacji. źródło: jim.org/polskananiebiesko. na stronie internetowej kampanii przedstawiane są także historie osób z autyzmem lub ich bliskich – trzy z nich zostały także pokazane na filmach, które dostępne są na youtube’owym kanale fundacji. każdy może także podzielić się własną historią. działania będą promowane m.in. w mediach społecznościowych – na facebooku, instagramie, linkedinie i twitterze. informacje o akcji będą także przekazywane przy okazji wydarzeń, takich jak ogólnopolski dzień walki z depresją (23 lutego) czy w dzień kobiet (8 marca). ambasadorem akcji jest aktor jacek braciak. w kampanię zaangażowane są także sieci sklepów spożywczych – od 1 lutego aldi; wcześniej lidl i stokrotka – które wprowadzają „ciche godziny”. oznacza to, że w określonych dniach i godzinach we wszystkich sklepach zostanie wyłączona muzyka, a osoby w spektrum autyzmu będą mogły skorzystać z oznaczonych kas pierwszeństwa. akcja będzie prowadzona do 2 kwietnia 2021 roku. (ak). zdjęcie główne: jim.org/polskananiebiesko.